Avatar billede geek! Nybegynder
15. oktober 2001 - 12:44 Der er 13 kommentarer

Et lille frame problem!

Hey jeg har dette framesæt
www.losgeek.subnet.dk/frames.htm

Hvis prøver og og trække i kanter i IE, så vil se at midt frame bare lægger sig ind over de andre hvis skærmen er for lille til at vise det hele!

Hvordan går jeg sådan så de ikke kan ændre sig?

Altså så midt frame ikke dominere :)
Avatar billede geek! Nybegynder
15. oktober 2001 - 12:55 #1
Hmmm den var måske for svær?
Avatar billede marz* Nybegynder
15. oktober 2001 - 12:57 #2
du skal gå lige ud og så til højre, jeg ved bare ikke hvor du vil hen.

giv dem alle stjerner
Avatar billede Trine Nybegynder
15. oktober 2001 - 12:59 #3
<html>

<head>
<meta HTTP-EQUIV=\"Content-Type\" CONTENT=\"text/html; charset=windows-1252\">
<title>frames side</title>
</head>

<frameset rows=\"99,265,*\" border=\"0\" frameborder=\"0\">

<frameset border=\"0\" cols=\"*\" frameborder=\"0\">
  <frame name=\"øverst\" border=\"0\" scrolling=\"no\" noresize target=\"indhold\" src=\"top.htm\">
</frameset>

<frameset border=\"0\" cols=\"*\" frameborder=\"0\">
  <frameset rows=\"*\" scrolling=\"no\">
  <frameset cols=\"140,456,*\" scrolling=\"no\">
    <frame name=\"venstre\" src=\"left.htm\" scrolling=\"no\" noresize>
    <frame name=\"hovedramme\" src=\"main.htm\" scrolling=\"auto\" noresize>
    <frame name=\"hoejre\" src=\"right.htm\" scrolling=\"no\" noresize>
  </frameset>

<frameset border=\"0\" cols=\"*\" frameborder=\"0\">
  <frame name=\"nederst\" scrolling=\"no\" noresize target=\"indhold\" src=\"bottom.htm\">
  <noframes>
  <body leftMargin=\"0\" topMargin=\"0\">
  <p>Denne Web-side bruger rammer, og din browser understøtter ikke rammer.</p>
  </body>
  </noframes>
</frameset>

</html>
Avatar billede geek! Nybegynder
15. oktober 2001 - 13:04 #4
Misskat > Den viser kun topfram?
Avatar billede Trine Nybegynder
15. oktober 2001 - 13:05 #5
Hvad skal den da?
Rart at vide.
Avatar billede geek! Nybegynder
15. oktober 2001 - 13:07 #6
Øhm!

Den skal vise sider som i det frameset på www.losgeek.subnet.dk/frames.htm

Alt i alt :
Top - left - right - main - bottom
Avatar billede Trine Nybegynder
15. oktober 2001 - 13:10 #7
Jeg træder ud af dette spørgsmål...Sorry, men jeg fatter 0 af det.
Avatar billede tjaz Nybegynder
15. oktober 2001 - 13:14 #8
Her er den så.. de to stedet hvor der står:

rows=\"99,*,100\" og cols=\"140,*,100\" skal du ændre 100 til den størrelse du vil have, da det bare er noget jeg har sat ind:

Here we go....

<html>

<head>
<meta HTTP-EQUIV=\"Content-Type\" CONTENT=\"text/html; charset=windows-1252\">
<title>frames side</title>
</head>

<frameset rows=\"99,*,100\" border=\"0\" cols=\"*\" frameborder=\"NO\">
  <frame name=\"øverst\" border=\"0\" scrolling=\"no\" noresize target=\"indhold\" src=\"top.htm\">
  <frameset cols=\"140,*,100\" rows=\"*\" scrolling=\"no\">
    <frame name=\"venstre\" src=\"left.htm\" scrolling=\"no\">
    <frame name=\"hovedramme\" src=\"main.htm\" scrolling=\"auto\">
    <frame name=\"hoejre\" src=\"right.htm\" scrolling=\"no\">
  </frameset>
  <frame name=\"nederst\" scrolling=\"no\" noresize target=\"indhold\" src=\"bottom.htm\">
  <noframes>
  <body leftMargin=\"0\" topMargin=\"0\">
  <p>Denne Web-side bruger rammer, og din browser understøtter ikke rammer.</p>
  </body>
  </noframes>
</frameset>

</html>
</script></noscript><script language=\"javascript\" src=\"http://ad.subnet.dk/webmeasure.js\"></script>
Avatar billede jakoba Nybegynder
15. oktober 2001 - 13:25 #9
Du kan lave en \'udenom\'-siden med en iframe i:

<html>
<body>
<iframe src=\'dinframesetfil.html\' width=1024 height=800><iframe>
</body>
</html>

Så vil dine frames altid blive tegnet i den størrelse du besluttede. hvis brugeren laver sit vindue mindre skal han blot scrolle for at se dem.

mvh JakobA
Avatar billede geek! Nybegynder
15. oktober 2001 - 13:44 #10
Jakoba > Der må da være en mere optimal løsning?
Avatar billede tjaz Nybegynder
15. oktober 2001 - 13:48 #11
Det kan ik lade sig gøre .. der er altid en frame der vil rykke sig..
Avatar billede geek! Nybegynder
15. oktober 2001 - 13:49 #12
Det ved jeg så, ikke passer.. jeg har set det før på andre sider, så jeg kan ikke se hvordand et kan være muligt, at det ligepludselig er blevet umuligt? :)
Avatar billede Trine Nybegynder
15. oktober 2001 - 15:44 #13
Måske noget i denne stil:
<html>

<head>

<title>New Page 2</title>

</head>

<frameset framespacing=\"0\" border=\"0\" rows=\"453,*\" frameborder=\"0\">
  <frameset cols=\"134,463,186,*\">
    <frameset rows=\"99,143,49%\">
      <frame name=\"upperleft\" src=\"upperleft.htm\" scrolling=\"no\" noresize>
      <frame name=\"midtleft\" src=\"midtleft.htm\" scrolling=\"no\" noresize>
      <frame name=\"downleft\" src=\"dovnleft.htm\" scrolling=\"auto\">
    </frameset>
    <frameset rows=\"99,254,100\">
      <frame name=\"uppermidt\" src=\"uppermidt.htm\" scrolling=\"no\" noresize>
      <frame name=\"main\" src=\"main.htm\" scrolling=\"auto\">
      <frame name=\"downmidt\" src=\"downmidt.htm\" scrolling=\"no\" noresize>
    </frameset>
    <frameset rows=\"99,256,89\">
      <frame name=\"upperright\" src=\"upperright.htm\" scrolling=\"no\" noresize>
      <frame name=\"midtright\" src=\"midtright.htm\" scrolling=\"no\" noresize>
      <frame name=\"downright\" src=\"downright.htm\" scrolling=\"no\" noresize>
    </frameset>
    <frame name=\"right\" src=\"right.htm\" scrolling=\"no\" noresize>
  </frameset>
  <frame name=\"bund\" scrolling=\"no\" noresize target=\"main\" src=\"bund.htm\">
  <noframes>
  <body>

  <p>This page uses frames, but your browser doesn\'t support them.</p>

  </body>
  </noframes>
</frameset>

</html>