Avatar billede bedstemor Nybegynder
15. oktober 2001 - 16:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

To gamle harddiske i én

Jeg har 2 gamle harddiske, som jeg gerne vil sætte i ét kabinet, men hvordan gør jeg?
Skal man købe ekstra kabler til den anden harddisk. Den største disk vil jeg selvfølgelig lave til et c-drev, altså masterdisken, men hvordan får jeg slave-disken (d-drev) til at arbejde sammen med den anden?...
er det et eller andet med fdisk?
Avatar billede wizax Nybegynder
15. oktober 2001 - 16:18 #1
Ok... Her er en hurtig gennemgang af proceduren:

1) Du ksla have 1 kabel med 3 stik eller 2 kabler med 2 stik (incl. stikket til bundkortet.) Jeg går nu ud fra at du har 1 med 3 stik.

2) Master-disken skal så sættes med Jumpere til Master, og den anden til Slave, det er normalt ikke vigigt (medmindre det er UDMA) hvor på kablet de sidder).

3) start maskinen og gå ind i BIOS og Autodetect dine HD\'er.

4) Reboot på en Floppy eller installdisk. Start ikke installationen men gå i DOS.

5) kør kommandoen Fdisk og opret en primær partition på begge Diske, huske at sætte disk 1 til at være aktiv.

6) Reboot igen og gå i dos.

7) FORMAT C: formatterer din disk. FORMAT D: formatterer din 2. disk.

8) Reboot igen og start installen...

VOLIA!!

Avatar billede wizax Nybegynder
15. oktober 2001 - 21:25 #2
Jeg takker og ønsker held og lykke!!