Avatar billede defrost Nybegynder
17. oktober 2001 - 07:15 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Godt igang med JSP. :-)

Blev lige lidt inspireret af http://www.eksperten.dk/spm/121034

Jeg ser ikke mig selv som en newbie-programmør. Jeg kender og benytter mange OO-teknikker og er holdt op med at produceret slam-kode for mange år siden. :-)

Jeg har på web tidligere brugt PHP og er glad for sproget, selvom det er rigtigt, at der findes meget rigtigt dårligt php-kode, men da jeg også er meget glad for Java synes det naturligt, at jeg selvfølgelig prøver at give JSP en chance.

Problemet er bare, at jeg har haft svært ved at finde nogle rigtige tutorials/artikler man kan lære fra. Dem jeg har fundet har nærmeste benyttet JSP som dårligt PHP-kode men JSP-tags i en stor pærevælling sammen med din HTML.

Så.... Hvor er I startet henne?

Jeg har sat 60 point af, selvom det nok ikke rigtigt kan siges at være et svært spørgsmål, men forhåbentligt kommer der mange svar. :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. oktober 2001 - 07:28 #1
Hvad med en bog? Hmm, jeg har den \"gode\" jeg tænker på et andet sted....
Men jeg kan finde den.

Og iøvrigt har du ret i \"JSP som dårligt PHP-kode\" - det ser man for tit.
Avatar billede sukos Juniormester
17. oktober 2001 - 07:45 #2
Avatar billede senj Nybegynder
17. oktober 2001 - 08:40 #3
I forbindelse med et pilotprojekt vi udførte i JSP for nogle mdr. siden, så startede vi med at købe bøgerne:
- Web Development with JavaServer Pages by Duane K. Fields & Mark A. Kolb
- Core Servlets and JavaServer Pages by Marty Hall.

Den sidste er helt klart den bedste, da dens eksempler på brugen af JSP er meget lige til. Herefter installerede vi Forte for Java som bl.a er et udviklingsprogram til både JSP og Bønner og meget andet. Programmet kan hentes i en gratis privatbruger (community edition) udgave på sun´s hjemmeside. Kanon editor.

Ja, så mangler du bare at kode lidt!!

/senj
Avatar billede disky Nybegynder
17. oktober 2001 - 09:04 #4
Den nok bedste bog om JSP er:

JSP Professional

http://www.bookshop.co.uk/ser/serdsp.asp?shop=20037&isbn=1861004958&DB=224

Den omhandler JSP på lavt niveau, højt niveau, beans, ejb, j2ee osv.

Kanon god bog.
Avatar billede mipe1 Nybegynder
17. oktober 2001 - 18:25 #5
Kan kun give disky ret, den bog er totalt fed og både god at lære fra og som opslagsværk.

Og så er bookshop en kanon boghandel
Avatar billede defrost Nybegynder
18. oktober 2001 - 06:55 #6
Det ser ud til, at jeg ikke slipper for at købe en bog... Well... Måske jeg kan få chefen til at betale for mig. :-)

Jeg siger mange tak for hjælpen... Med lidt held er der snart en dedikeret PHP-mand mindre i verden. :-D