Avatar billede excoder Nybegynder
27. oktober 2001 - 12:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

AZZA bundkort ?

Er der en som har gode/dårlige erfaringer med AZZA bundkort ?
Avatar billede hotpop Novice
27. oktober 2001 - 12:59 #1
ALDRIG hørt om mærket - lytter lige med :)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
27. oktober 2001 - 13:12 #2
Kender det heller ikke men har tidligere læst en test af et AZZA socket A bundkort som fik udmærkede ord med på vejen.
Avatar billede excoder Nybegynder
27. oktober 2001 - 20:05 #3
Grunden til spøgsmålet er at en bekendt vil købe en PC hos Klingenbergdata, hvor der er et Azza bundkort med DDR ram i maskinen. Så spøgsmålet er så bare om han hellere skulle få dem til at udskifte det til et Soltek SL-75DRV bundkort ?(merprisen kendes ikke)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
27. oktober 2001 - 20:13 #4
Jeg ville foretrække Solteks kort da jeg selv har haft et Sl-75KAV og syntes det var et fedt kort ! - Men som sagt så fik det AZZA kort jeg læste om, positive ord med på vejen.

Jeg har fundet testen hvis det skulle have interesse : http://www.pcinsight.com/reviews/azza810mb/
Avatar billede hotpop Novice
27. oktober 2001 - 20:22 #5
Hvilken sokkel???
Avatar billede excoder Nybegynder
27. oktober 2001 - 20:23 #6
kludedukken> det lyder helt fint med Azza, men det ser ikke ud til at linket paser overens med bundkortet i den PC der er tale om. På den omtalte PC er der en AMD XP1500+ CPU.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
27. oktober 2001 - 20:26 #7
excoder > Det var ikke fordi jeg troede det var samme kort. - Men bare for at vise at AZZA tilsyneladende laver generelt udmærkede bundkort.
Avatar billede hotpop Novice
27. oktober 2001 - 20:28 #8
Hvilken sokkel kører en AMD XP1500+ på????
Avatar billede kludedukken Nybegynder
27. oktober 2001 - 20:30 #9
Socket A.
Avatar billede hotpop Novice
27. oktober 2001 - 20:38 #10
Her er en test foretaget af Tomshardware.com: http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q1/010122/kt133a-07.html
Avatar billede hotpop Novice
27. oktober 2001 - 20:40 #11
Og som du kan se er AZZA bundkortet (bemærk at det var en prototype de testede) ikke de hurtigste men heller ikke det langsomste, det ligger faktisk pænt midt i feltet - ret flot for et prototype bundkort :)
Avatar billede excoder Nybegynder
27. oktober 2001 - 21:03 #12
Tak for jeres svar, jeg anbefaler ham at få et Soltek sat i, evt. kunne han vente lidt og få det nyeste Soltek med KT266A chipset, det må snart være på trapperne. ASUS er kommet med et board med KT266A chipset, og det lyder meget intressant : www.tweakup.dk/artikler/ASUSA7V-E/4.htm
Avatar billede kludedukken Nybegynder
27. oktober 2001 - 21:07 #13
Ellers så overvej et EPoX EP-8KHA+. Det er med det nye KT266A chipset og til DDR-Ram.

Har selv modellen uden \"+\" som er med KT266 chipsettet og det er et rigtig fedt kort.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
27. oktober 2001 - 21:08 #14
Avatar billede excoder Nybegynder
27. oktober 2001 - 22:20 #15
kludedukken> det var også en okey løsning til en lidt billigere pris end ASUS\'en. Hvad valget bliver, ved jeg ikke pt.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
27. oktober 2001 - 22:23 #16
OK ! - Der er også mange lækre bundkort at vælge imellem :o)

Takker.