Avatar billede theartist Nybegynder
04. november 2001 - 18:23 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Outline en Mask

Hej Guys (and girls)

Jeg sidder med en flashting, hvor jeg har lavet en mask, Den viser mere og mere af nedenstående layer, hvilket også fungerer helt fint. Jeg ville dog gerne lave en synlig outline på mask\'en således at der f.eks. uden om en cirkel der udvider sig (min mask), er en stroke på 2-3 pixel, som man skal kunne se...

Er der nogen der har en løsning på den?
Avatar billede iggi Nybegynder
04. november 2001 - 18:43 #1
Det du kan gøre er at lave en kopi af din tween i library.lav et nyt lag ovenover mask sæt kopien ind her og lav en tween der følger masken dobbeltklik på første frame i laget med kopi tweenen og slet cirkelen undtaget outlinen. Jeg har lavet et ekspemel som du kan få hvis forklaringen ikke er nok.
venlig hilsen igge
Avatar billede gotcha Nybegynder
04. november 2001 - 19:27 #2
Du kan ikke sætte din outline fast til selve masken, da den så vil blive opfattet som en del af masken. I stedet kan du lave din outline ved at vælge det rigtige værktøj (Ink Bottle Tool), klikke på din maske, vælge musen og markere din outline. Bagefter kopierer du den så (Ctrl+C), sletter den, opretter et nyt lag og indsætter din outline på samme sted i dit nye lag (Ctrl+Shift+V for at indsætte samme sted).

Mvh Morten
Avatar billede theartist Nybegynder
04. november 2001 - 19:38 #3
Tak for svarerne, det var også den løsning jeg selv var kommet frem til, men jeg havde jo håbet på at man lige kune undgå at lave det nye layer, men istedet lave noget smart på selve mask\'en. Nå men som jeg kan se det var jeres svar stort set ens. Dit Morten var dog lidt hurtigere, så der falder også lidt point af til dig.

Nu skal jeg så bare finde ud af hvorfor den ikke vil eksportere min fil ordentligt, så det er tilbage til Flash :-)

Tak!