Avatar billede kbws Nybegynder
24. november 2001 - 12:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

MegaPixels

Hej.

Jeg overvejer lidt at købe et digitalt Kamera. Jeg har kig på et med en 1,3 megapixel opløsning. Er det meget? Jeg vil gerne se et billede taget med denne opløsning. Er der nogen der kan hjælpe?

/KBWS
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. november 2001 - 14:29 #1
svar til: http://www.eksperten.dk/spm/137938

Ja det er der, men jeg vil ikke.  Spørgsmål må kun oprettes EEN gang.

Det står med rødt der man opretter spørgsmål.

mvh JakobA
Avatar billede cdc Novice
24. november 2001 - 14:30 #2
1,3 megapixel er en ok opløsning til nettet. Men hvis du skal bruge det til at trykke efter Offset, så er det en alt for dårlig opløsning.

Jeg selv har en på 2.1 3.1 megapixel mener jeg det er, og de tager utrolig flotte billeder.

Det er ikke bare pixelene du skal se efter, men også om den fjærner røde øjne, hvor lysfølsom den er osv.

Prøv at se rundt på nettet efter sider hvor man samenligner de forskellige der er på markedet. Kan ikke selv lige huske siden..

/cdc
Avatar billede cdc Novice
24. november 2001 - 14:31 #3
jeg har ikke en men to 2,1 og 3,1

/cdc
Avatar billede Beach Mester
24. november 2001 - 14:48 #4
Hvis du vil se et billede taget med et 1,3 megapixel kamera så har jeg lige lagt et op her:
http://freestyle.dk/eksperten/test.jpg

Billedet er ubehandlet og altså helt originalt, direkte kopieret fra kameraet og op på freestyle.dk

Til skærmbrug er det fint nok, men hvis du skal printe det så kan du med de bedste printere i dag max printe i 13x18 cm. Ellers vil man kunne se opløsningen (pixels) og det ser absolut ikke godt ud!

//Beach
Avatar billede kbws Nybegynder
24. november 2001 - 14:52 #5
Okay, thanks. Hvis I skulle være interesserede er det et HP Photosmart C215, jeg overveje at købe...! (www.digital4u.dk)

/KBWS
Avatar billede Beach Mester
24. november 2001 - 14:57 #6
Nu kender jeg ikke rigtigt HP´s modeller. Ser lige hvad jeg kan finde af tests:-)

//Beach
Avatar billede Beach Mester
24. november 2001 - 15:07 #7
Avatar billede kbws Nybegynder
24. november 2001 - 15:12 #8
Tusind tak.

/KBWS