Avatar billede one Nybegynder
23. marts 2000 - 04:09 Der er 7 kommentarer

2 spm

hejsa når jeg booter min winnt 4

workstation op siger den  dette
service control manager  failed  og så kan jeg trykke ok  inden denne fajl popper up kan jeg intet gøre på min computer ):

mit andet problem er at den  hopper af nettet hele tiden når der intet flow er ): hvad skal jeg gøre  HELP

reinstalation er ude lukket

min mail er andreas@naesager.com eller icq
8636555
Avatar billede HenrikA Nybegynder
23. marts 2000 - 08:04 #1
Installer den seneste service pack.
Hcis du har ændret på netværksinstillingerne efter du installerede service pack går der rod i den hvis du ikke geninstallerer service packen.
Avatar billede gnarf Nybegynder
23. marts 2000 - 08:26 #2
Hvad er du koblet på nettet med ???

Det kunne lyde som om der er en inaktivitetstimer aktiveret et eller andet sted. Kig evt i dine modem indstillinger, eller under "forbindelse" i internet indstillinger i internet exploreren.
Avatar billede one Nybegynder
23. marts 2000 - 13:01 #3
har gjort begge dele  inden intt hjælper
Avatar billede janthorsoe Nybegynder
23. marts 2000 - 13:10 #4
Som zax så rigtigt skriver er det en nødvendighed at geninstallere sin servicepack efter at du har haft ændret bare en brøkdel af din nætværksindstillinger. I øjeblikket er vi på SP6 samt der er også kommet en lille patch som også skal ind i dit system.
Jeg mener at det er muligt at starte sin service control manager  service op automatisk. Kig i kontrolpanel/system/services og start den så op automatisk.
Dit andet problem er ikke nødvendigvis WINNT der er noget skidt, men sørg altid for at have den sidste driver fra din modem producent installeret...håber det hjælper dig lidt frem i processen
Avatar billede sjensen Nybegynder
23. marts 2000 - 14:39 #5
One,

Du kan i Start, Programmer, administrative, hændelseslog se hvad det er årsagen til at Service Control Manager ikke starter.

Der kan være mange årsager, men det er givetvis rigtigt at den væsentligste er at dit system er et mix af NY versioner fra det oprindelige til den seneste version du har installeret. Som det er sagt skal du ALTIDS geninstallere service pack efter HVER GANG NT har bedt dig om at indsætte den originale CD og har læst noget ind herfra.

Vedr. Modem: Du skriver at den "hopper af" når der ikke er nogen aktivitet. Hvad slags modem er det ? For noen modemtyper (bl.a. ISDN) kan man angive en "timeout", et tidsinterval uden aktivitet på linien, hvorefter forbindelsen skal afbrydes. Det er en udmærket metode til at spare penge på en linie, hvis man glemmer selv at afbryde.

Jeg mener desuden at man også kan sætte denne timeout op under NetværkViaModem for den profil der bruges. Prøv evt. at klikke på "denne computer" vælg Netværk via Modem, og gennemgå de indstillinger der findes for den profil du bruger.
Avatar billede asshole Nybegynder
23. marts 2000 - 17:21 #6
yeps jeg har et eksternt 56k v.90  men jeg har ikke sat en  Idel  paa altsaa en som goer at modemmet hopper af naar  der er gaaet  eks 20 min det er ikke sat til  driveren er ny hentet fra nettet ):  det er naar der intet flow er altsaa naar modemmet ikke bliver brugt efter 5 min hopper det af  hvis jeg d/l er der ingen fejl

Avatar billede asshole Nybegynder
23. marts 2000 - 17:25 #7
upps multibrugere det tog jeg ikke hoejde for heheh naar men  faaa admin til at slette mig hvis i vil jeg hedder ogsaa

fish
lydkort
one
asshole

(:  ses