Avatar billede kbws Nybegynder
26. november 2001 - 17:32 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Telefon

Hej.

Er det på mulig at tale i telefon (over telefonnettet ved hjælp af modem) via mikrofonen og højtalerne. Måske noget software?

/KBWS
Avatar billede mantic Nybegynder
26. november 2001 - 17:49 #1
Det kan lade sig gøre ja. Kvaliteten er dog stærkt begrænset for det fleste modems. Der findes også programmer så du kan få en smart tlf-svarer på pc\'en... Men det store problem ligger i lydkvaliteten...

-ManTic out
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. november 2001 - 17:55 #2
Du kan bruger et program som Roger Wilco, det bruger ikke så meget båndbrede som MSN Messenger eller Microsoft Netmeeting, der begge ligger i windows.

Roger Wilco finder du her:
http://rogerwilco.gamespy.com/

Men på et Modem bliver det nok noget kedeligt i længden!
Avatar billede mantic Nybegynder
26. november 2001 - 17:58 #3
Jeg tror det som han var ude efter var at bruge pcen som telefon. og ikke et peer2peer prog. det kræver jo at modtageren også sidder ved en pc med sammen proggy...
Avatar billede kbws Nybegynder
26. november 2001 - 18:02 #4
Jeg kører faktisk med ADSL, men det kører jo via netværkskortet. Så det er vel modemmet man skal bruge...! Jeg ved ikke om det ændre situationen?

/KBWS
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. november 2001 - 18:06 #5
kbws>> Hvis det er dit ADSL modem du taler om som et modem, så ja.

Roger Wilco virker under alle omstændigheder, desuden kan du hvis du har ADSL også bruge MSN mesenger eller Microsoft Netmeeting:

http://messenger.msn.dk/
http://www.microsoft.com/windows/netmeeting/
Avatar billede kbws Nybegynder
26. november 2001 - 18:07 #6
Er Roger Wilco ikke et Peer2peer program?

/KBWS
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. november 2001 - 18:07 #7
Disse programmer kræver at modtageren sidder ved en maskine med de samme programmer.

Man kan dog i microsoft netmeeting oprette en konto og så ringe til telefoner i hele verden.

Det er for dyrt at ringe i danmark, men til USA kan det godt betale sig.

Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. november 2001 - 18:09 #8
hvis du skal køre via et normalt modem og ud til en telefon, skal du have et Voice modem. Men hvorfor dog bruge det, en telefon er en langt bedre løsning.
Avatar billede kbws Nybegynder
26. november 2001 - 18:13 #9
Jeg har lige fundet et program der hedder MediaRing Talk. Ka` det bruges?

/KBWS
Avatar billede mantic Nybegynder
26. november 2001 - 18:19 #10
som James siger, hvis du bare skal ringe, så er telefonen en meget bedre løsning. Kvaliteten med et voice modem er så ringe at det aldrig kan betale sig.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. november 2001 - 18:21 #11
Media Ring talk kan druges, men husk du skal oprette en konto, det koster altså!!! Specielt at ringe her i landet!