Avatar billede dauer Nybegynder
28. november 2001 - 20:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer skæm

Jeg har været ved at sætte 2 computere op, men da jeg kun har 1 skærm har jeg skiftevis sat skærmen til den ene computer og den anden computer. Det gik fint i starten, men lige så kunne skærmen ikke bruges til den ene computer længere, når den skulle til at starte windows op gik skærmen i standby efter at den skrev at den ikke kunne få noget signal.

Hvad er der galt?
Avatar billede dauer Nybegynder
28. november 2001 - 20:47 #1
På den anden computer kom jeg vist nok til at slå PM controlled by APM til ude i bios\'en, men det har jeg ændret igen og det hjælper stadigvæk ikke.
Avatar billede handmade Nybegynder
28. november 2001 - 21:53 #2
Tjek stikketpå skærmkablet-tjek at grafikkortet ikke har forskubbet sig i soklen-tjek maskinen er sat til at starte på PCI eller AGP relativt til hvad du bruger (BIOS)
Avatar billede msmows Nybegynder
28. november 2001 - 21:58 #3
Kunne være skærmstikket der er lettere beskadiget, evt. et ben der er skubbet lidt tilbage, detr kan være en lille forskel på de to skærmkort bøsning, der gør at det ene ikke får fat mere. Køb en omskifterboks.
Avatar billede dauer Nybegynder
29. november 2001 - 12:27 #4
Det er ikke stikket der er noget i vejen med for det hele virker fint på den anden computer. Den anden computer kan jeg starte op i fejlsikret tilstand, så kan skærmen godt tænde. Så fjerner jeg driverne til grafikkortet og installerer dem igen så virker det igen, indtil skærmen har været ovre på den anden computer. så er den gal igen.
Avatar billede msmows Nybegynder
29. november 2001 - 16:41 #5
Så prøv at få maskinen til at køre, gå ind i skærmindstillinger og fjern fluebenene ved plug and play. Gør det på begge maskiner.
Det er under alle omstændigheder en meget dårlig ide at skifte mellem 2 pc\'er ved at hive stikket ud/sætte det i, en omskifter er bedre, da der er stor mulighed for at beskadige stik og bøsninger.
Avatar billede dauer Nybegynder
03. december 2001 - 12:23 #6
det hjalp desværre ikke. Jeg har heller ikke tænkt mig at skifte mellem pc\'erne, det er kun lige mens de bliver sat op i netværk. Derefter har jeg tænkt mig at bruge pcanywhere til at få adgang den anden computer. Jeg var ikke klar over at man kunne få en omskifter. Hvad koster sådan en?
Avatar billede dauer Nybegynder
26. december 2001 - 15:50 #7
det var en forkert skærmdriver jeg havde brugt