Avatar billede ppstyle Nybegynder
29. november 2001 - 00:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skærm indstillinger i mandrake8.1 eller linux generelt...

Hej derude er der nogen der ved lidt om hvordan man sætter skærmindstillinger op i linux eller endnu bedre i mandrake 8.1.

Nu tænker jeg mest på:

1) opløsning
2) refresh rate
3) farvedybde

Alle tips modtages med kyshånd. Links er velkomne men ægte nørd til nørd tips er mest brugbare :)

-Daniel
Avatar billede handmade Nybegynder
29. november 2001 - 00:51 #1
Jeg er slet ikke Linuxnørd, men har experimenteret lidt med det.
Dette var til stor hjælp:
http://www.sslug.dk/linuxbog/friheden/bog/nulguiapp.html#XF86CONFIG-SECT1
Avatar billede ppstyle Nybegynder
29. november 2001 - 10:46 #2
Ok det ser meget godt ud. Jeg ved der er en fil hvori man kan sætte refresh rate manuelt, således at man kan tvingen opdateringen til fx. 85 hz.

Hvilken fil er det. Og hvordan ser syntaxen ud ?

mvh. -Daniel
Avatar billede ppstyle Nybegynder
29. november 2001 - 10:47 #3
øh, handmade hvorfor afgiver du ikke dit link som svar, det ville jeg godt give dig lidt points for ?
Avatar billede handmade Nybegynder
29. november 2001 - 11:46 #4
Hvids du går til næste link på den side, jeg linkede til, er der flere oplysninger om Xconfigurator (den fil der sætter bl.a egenskaber for skærm)
Avatar billede ppstyle Nybegynder
29. november 2001 - 13:24 #5
hmm, jeg kan se hvad du mener nu. Det er vist denne fil ikke : XF86Config-filen. Det er i hvertfald sådan den omtales, men hvad hedder den rigtigt ?
Avatar billede handmade Nybegynder
29. november 2001 - 13:34 #6
Den hedder xf86config og ligger i den sti der omtales på siden. Det er, svjh, en textfil der blot skal redigeres i..
Avatar billede ppstyle Nybegynder
29. november 2001 - 13:52 #7
ok, kanon tak for det, tjekker det op når jeg kommer hjem :)

Hvorfor angives refresh rates egentlig i intervaller ex : h 50 - 90, v 70 - 100

Jeg ved det er noget med horisontalt og verticalt, men hvad ville jeg skulle skrive for at køre 85 mhz opdatering ?

Men tak so far :)

-Daniel
Avatar billede handmade Nybegynder
29. november 2001 - 14:17 #8
retaxes (bruger) ved noget om disse ting med refreshrates.

Jeg vil tro du skal rette refreshrate=xx