Avatar billede g00fy Nybegynder
01. december 2001 - 17:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hastigheds problem i lan med win2kpro/WinXP

Hejsa,
jeg har hastighedproblemer på mit netværk (lokalt lille med 3com swicht) når jeg uploader fra min windows xp maskine til min filserver maskine (windows 2000 pro) er jeg heldig hvis jeg kommer over 200 kb/s.
hvis jeg downloader fra den får jeg gerne 10mb/s.
ting jeg har prøvet:
Testet min server på et cisco swichted netværk hvor den uploader og downloader helt uden problemer.
Skiftet netkort i min workstation fra et intel til et 3com.
testede min workstation på et cisco swichted netværk, jeg downloader stadig med 10 meg i sekundet. men uploadede kun med sølle 200-250 kb/s.
skiftet pci slot på min workstation (altså sat netkortet en ned)
det skal siges at netkortet sidder aller neders lige nu og der er ingen kort ved siden af det.
min workstation er en:
1000 mhz thunderbird
512mbram
asusA7V eller k7v - kan ikke huske :-)
jeg har testet min server til at den ikke er problemet, jeg har testet min swicht til den ik er problemet. men hvad er det så ?
HJÆLP !
Avatar billede soreno Praktikant
01. december 2001 - 18:37 #1
har du prøvet et andet kabel?
Avatar billede soreno Praktikant
01. december 2001 - 18:39 #2
køre dine netkort full-duplex?
Avatar billede g00fy Nybegynder
01. december 2001 - 21:22 #3
Hejsa, jeg skriver je ghar prøvet det på helt andet netværks udstyr, så ja jeg har prøvet med andre kanber. full duplex, ja.
men det betyder jo ingen ting i dette tilfælde.
jeg kan stadig kun uploade med 200 kb/s
Avatar billede wolsmann Nybegynder
02. december 2001 - 14:42 #4
Det må være det 3com kort der har slået bøtten.
Avatar billede g00fy Nybegynder
02. december 2001 - 15:38 #5
jeg kørte med intel kortet først - der gik det faktisk hurtigere med 600 kb/s eller noget.. men ikke noget der kunne nærme sig 100mbit
så det er ikke 3com\'s fejl
og hvis du tænker på swichten funker den fint.
Avatar billede g00fy Nybegynder
30. juli 2007 - 23:07 #6
gammel sag