Avatar billede sunlight Nybegynder
04. december 2001 - 08:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemmer med Windows XP

Jeg har lige købt Win XP og vil gerne installere den på en formateret pc, men jeg får beskeden: Smart Drive mangler på dit system. Hvad er det og hvad meners der med det...???
Avatar billede zmiley Nybegynder
04. december 2001 - 08:21 #1
Bruger du en startdiskette, eller starter du installationen fra cd-rom\'en??? Hvis du ikke bruger en startdiskette, så prøv det, de indeholder nemlig meget ofte smart drive, som så automatisk bliver kørt inden installationen.
Avatar billede sunlight Nybegynder
04. december 2001 - 08:24 #2
Jeg bruger Win 98 start diskette.
Avatar billede Himbear Nybegynder
04. december 2001 - 08:27 #3
Hvis du går ind i bios kan du sætte den op til at starte op med cd\'en som bootdisk! ... den står sikkert til a,c nu. Men skal stå så  dit cdrom bogstav står forrest!
Avatar billede Himbear Nybegynder
04. december 2001 - 08:28 #4
Du kan hente WinXP bootdisks her:

http://www.bootdisk.com/
Avatar billede xbeeps Nybegynder
04. december 2001 - 15:22 #5
Når den siger du mangler smartdrive vælger du bare at den skal fortsætte uden. Det betyder bare at de tager lidt længere tid at installere (5 min ekstra måske).

smartdrive er et diskcacheprogram som gør at læsning fra cd\'er går hurtigere. Windows har sin egen indbyggede smartdrive, men denne er jo først aktiv når windows er installeret.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. december 2001 - 22:22 #6
smartdrv.exe skal bare kopieres ned på disketten og køres inden du starter installationen
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. juni 2002 - 23:29 #7
lukketid!