Avatar billede popeye_2k Nybegynder
04. december 2001 - 15:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

While løkke

Hej,        jeg skal ha lavet en while løkke (eller lignende), jeg har prøvet med følgende, men den virker ikke!

while (!tempfile.eof())
  {
    tempfile >> temps;
    if (temps == \"-\")
    {
      outfile << \"\\n\" << endl;
    }
    if (temps == \"--\")
    {
      outfile << \"\\n\\n\" << endl;
    }
    else
    {
      outfile << \" \" << temps;
    }

Det den gerne skulle gøre er at..:
1.) hver gang den støder på en  -  lave et linieskift i output filen.
2.) Hver gang den støder på  -- skal den lave dobbelt linie skift i outputfilen.
3.) kører alt andet tekst over i outputfilen.
Det eneste jeg ikke kan få til at virke er at lave linieskift på de rigtige tidspunkter, og programmet går i stå når jeg bruger den viste while løkke...

Nogen forslag???!
Avatar billede disky Nybegynder
04. december 2001 - 15:42 #1
prøv med:

while (!tempfile.eof())
  {
    tempfile >> temps;
    if (temps == \'-\')
    {
      outfile << \"\\n\";
    }
    else
    {
      outfile << \" \" << temps;
  }

Avatar billede popeye_2k Nybegynder
04. december 2001 - 15:44 #2
så mangler jeg stadig dobbelt linieskift ved 2x -
Avatar billede disky Nybegynder
04. december 2001 - 15:46 #3
Hvis den læser en char af gangen,

bliver -- til \\n\\n helt automatisk.

temps hvad type er den ?
Avatar billede popeye_2k Nybegynder
04. december 2001 - 15:49 #4
det er en ganske normal char...

char temps[50];

har jeg sat den til
Avatar billede popeye_2k Nybegynder
04. december 2001 - 15:50 #5
den brokker sig osse over den ikke kan konvertere den..

min icq er 86161332

det er lidt nemmere hvis dte er
Avatar billede soepro Nybegynder
05. december 2001 - 08:51 #6
Hvis temps er 50 tegn lang, vil tempfile >> temps automatisk forsøge at læse 50 tegn, med mindre du har åbnet filen binært/til byte-vis læsning.

Jeg mener derfor du skal ændre dit loop til dette:

while (!tempfile.eof())
{
  tempfile >> temps;
  for (int idx = 0; idx < strlen(temps) && idx < sizeof(temps)-1; idx++)
  {
    if (temps[idx] == \'-\')
      outfile << \"\\n\";
    else
      outfile << temps[idx];
  };
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2001 - 08:55 #7
soepro:

Man sætter ikke \';\' efter while og if\'erne

:-)
Avatar billede soepro Nybegynder
05. december 2001 - 14:01 #8
Jeg gør !

Men jeg ved godt at det ikke er nødvendigt - men hvis man gør det, kan man blot tælle antallet af \';\' i source-filerne, for at se hvor mange logiske kodelinier man har - og det skal man bruge, når man skal tidsestimere sit projekt efter COCOMOII metoden. (Se http://www.usc.com)
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2001 - 14:04 #9
den link er til et site med mailserver produkter.

Underlig model.

Det konsulent firma jeg arbejder for plejer at tidsestimere FØR man programmere, og på det tidspunkt er der ikke så mange \';\' man kan tælle.
Avatar billede soepro Nybegynder
05. december 2001 - 14:05 #10
http://www.usc.edu naturligvis
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2001 - 14:10 #11
nu landede vi på et universitet, har du ikke en direkte link ?

Gad godt og læse om en metode der gør tingene bagfra.
Avatar billede soepro Nybegynder
05. december 2001 - 14:11 #12
Bruger i aldrig størrelsen af tidligere produkter der ligner til at \"gætte\" størrelsen på nye ting med ?!?
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2001 - 14:17 #13
Nå på den måde :)

Jo det gør vi ud fra erfaring, for 2 projekter er aldrig ens nok til at man bare kan lave en generel vurdering.

Så vi laver tidsestimeringen individuelt gang til gang, men er selvfølgeligt påvirket af vores individuelle erfaring.

Og utroligt nok rammer vi rimeligt præcist hver gang.

Vi bruger en model med mix/max/forventet tid, og så ud fra variansen vurdere vi om noget skal defineres mere detaljeret osv.

Men havde du en direkte link til den model ??
Avatar billede soepro Nybegynder
06. december 2001 - 08:27 #14
Ja et eller andet sted - skal se om jeg kan finde den. Manualen ligger her http://hjem.get2net.dk/soepro/download/cocomo.pdf