Avatar billede lars-k Nybegynder
04. december 2001 - 18:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Flere forms på samme side

Hej

Jeg har en side med 4 forms på. Alle forms har samme side som action - sætter varer i en database. Når jeg submitter en form, sendes alle forms til actionsiden, men jeg vil kun have de postede data fra den ene form.

Kan en eller anden hjælpe lidt med det?

Hilsen lars-k :-)
Avatar billede cliche Nybegynder
04. december 2001 - 18:16 #1

Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
04. december 2001 - 20:37 #2
Du giver da bare alle dine formularer forskellige navne ;-)
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
04. december 2001 - 20:38 #3
f.eks. <form action=\"action.asp\" method=\"post\" name=\"navn\">
<input type=\"text\" name=\"etnavn\">
<input type=\"submit\">
</form>

osv...
Avatar billede brita Nybegynder
04. december 2001 - 22:03 #4
ja men jeg tror nok spørgsmålet går på når der skal spørges til hvad der blev sendt.....

Jeg ville nok løse det ved at indsætte en hidden field i formen og så i submitknappen give den en værdi der angiver hvilken form der blev sendt fra.... her er et eksempel med en link submitknap:

<input type=\'hidden\' name=\'skjultknap\'>
<a href=\"#\" onClick=\"document.formnavnet.skjultknap.value=1;      document.form1.submit();
      return false;\">submit form</a>
<a href=\"#\" onClick=\"document.formnavnet.skjultknap.value=2;      document.form1.submit();
      return false;\">submit form</a>
Avatar billede brita Nybegynder
04. december 2001 - 22:06 #5
på den måde ved du hvilken form du skal spørge til og der skal fieldsene så selvfølgelig hedde noget unikt
Avatar billede lars-k Nybegynder
05. december 2001 - 11:40 #6
Hej igen

>>>brita Den løsning ser ok ud - dog havde jeg foretrukket en vb-script løsning, for at kunne afvikle den på serversiden. Om ikke andet skal jeg have strikket en løkke sammen, da alle forms ( der repræsenterer enkelte varer ) udskrives fra en database.

Jeg giver lige lyd i aften - har rivende travlt..........

lars-k :-)
Avatar billede lars-k Nybegynder
05. december 2001 - 19:45 #7
Hej brita

Jeg får en fejlmelding der siger at tegnet \";\" mangler......

Kan du regne den nu?
Avatar billede lars-k Nybegynder
05. december 2001 - 21:37 #8
>>>brita - tak skal du have. Jeg har fundet en \"stavefejl\" - fejlen lå hos mig....