Avatar billede cliche Nybegynder
04. december 2001 - 20:41 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ahhh

Ahhh, jeg hart lige inst. et lokal netværk og \"prøver\" at dele min servers inet forbindelse til klienterne, går også fint og jeg følger vejledningen i winroute men....så kommer dagen hvor jeg vil prøve inettet fra mine klienter....
det eneste jeg kan er se IP adresser, hvis jeg skriver eksperten.dk prøver den at finde ip adressen og laver jeg en ping af eksperten på serveren svare det ip nr som klienten prøvede at kontakte overens med det ping jeg lavede på serveren.

Så klienterne må da ha adgang til inettet da de kan \"pinge\" den timerout hvis jeg laver et reelt ping, men stadigvæk finder den den rigtige ip adresse på domænet jeg prøver at pinge....

HVAD SKER DER :)
Avatar billede czar Nybegynder
04. december 2001 - 20:50 #1
Mja... hvis du fra en klient kan lave en pin (fra dos prompt) af eg. eksperten.dk og få den korrekte ip på eksperten, så virker DNS ;)

men du kan ikke pinge, det tyder på forkert opsætning af wingate maskinen/client maskinen

at du ikke kan browse, tyder på forkert opsætning af browseren...

Husk at sætte gateway på CLIENTEN til WINGATE maskinen, husk at indsætte PROXY optionen i browseren...

Overvejet at bruge winroute? fra www.tinysoftware.com En bedre løsning af de to, efter min mening.
Avatar billede cliche Nybegynder
04. december 2001 - 20:51 #2
Det er jo netop winroute jeg bruger ;)
Avatar billede cliche Nybegynder
04. december 2001 - 20:51 #3
Og har fulgt deres vejledning
Avatar billede czar Nybegynder
04. december 2001 - 21:12 #4
Doh.... Briller....

....forklar lige din opsætning med adresser og netkort... jeg har hjulpet et par folk med opsætning af det før, så jeg kan nok fange den...

Eg. er NAT sat på det kort du er connectet med til internettet?
Avatar billede cliche Nybegynder
04. december 2001 - 21:17 #5
Well
Serveren er connected gennem et adsl modem fra tdc.
så går der et andet netkort til en hub og de andre maskiner.

serveren som jeg sidder på nu har intet galt med nettet og netværket virker også

ip 192.168.1.1
mask 255.255.255.0

klienterne har
ip 192.168.1.2 - 4
mask 255.255.255.0
dns 192.168.1.1
gateway 192.168.1.1

pga delingen af nettet som jeg prøver i winroute
Avatar billede czar Nybegynder
04. december 2001 - 21:27 #6
NAT på TDC adsl kortet, inde i winroute, er det sat ?

er dnsforwaring sat til i winroute, når du nu bruger 192.168.1.1 på clienterne...? jeg kan ikke huske om du bør bruge tdc\'s ip\'er...

hvad hvis du udfylder en klientmaskine med proxy info, altså host 192.168.1.1 og port 3128?

siger loggen overhovedet noget?
Avatar billede cliche Nybegynder
04. december 2001 - 21:28 #7
det er winroute lite og alle mine porte er åbne ind til tdc
Avatar billede cliche Nybegynder
04. december 2001 - 21:29 #8
Kan du evt ikke sætte det op, så smider jeg 100 oven i eller mere hvis du vil ;)
Avatar billede czar Nybegynder
04. december 2001 - 21:31 #9
... din servers netkort til det interne lan skal IKKE have en gateway...?!
Avatar billede czar Nybegynder
04. december 2001 - 21:31 #10
... e-mail mig lige... mail@czar.dk
Avatar billede cliche Nybegynder
04. december 2001 - 21:32 #11
jo det står der i dokumentationen fra winroute
Avatar billede czar Nybegynder
04. december 2001 - 21:34 #12
der står faktisk også at din dns er forkert... den skal være tdc\'s, også på klienterne... jvf. http://www.tinysoftware.com/tiny/files/online/wrpro/us/262.htm#o262

se A.B.C.D
Avatar billede cliche Nybegynder
04. december 2001 - 21:35 #13
Men dns\'n kan jeg ikke finde på tdc\'s sider :(
Avatar billede czar Nybegynder
04. december 2001 - 21:37 #14
det er den som du har på din server.... evt. \"ipconfig\" eller \"winipcfg\" i dos prompt for at finde den...
Avatar billede czar Nybegynder
04. december 2001 - 22:38 #15
.... Efter at have VNC\'et over til cliche\'s maskine, var det tydeligt at winroute LITE ikke kunne klare opgaven...

En hurtig installation af winroute PRO, og fjernelse af dialup interfacene gav pote... alt fungere...
Avatar billede cliche Nybegynder
04. december 2001 - 22:39 #16
kanon mand du har lettet min dag, har brugt 2 uger + hvis du kigger i min history :) 300 ærligt og redeligt :)
Avatar billede cliche Nybegynder
04. december 2001 - 22:40 #17
vasadi