Avatar billede el_gnu Nybegynder
09. december 2001 - 14:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Object myVar = new Object implements ... ?

Hej,

Et lille sprogligt spørgsmål:
Jeg vil gerne extende en JLabel UDEN at skrive en seperat klasse. Den nye klasse skal implementere java.beans.PropertyChangeListener.
Følgende er mit eget gæt til hvordan koden skal se ud, men det virker ikke :-(

javax.swing.JLabel myLabel = new javax.swing.JLabel() implements java.beans.PropertyChangeListener {
    public void propertyChange(java.beans.PropertyChangeEvent e) {
        //Noget kode
        }
};

Kan det gøres og hvis det kan, hvordan?

på forhånd tak!
Avatar billede nute Nybegynder
09. december 2001 - 14:30 #1
\'implements\' er noe du kun skal benytte i klasse spesifikasjon. hvis du skal implementere et interface/klasse, så er du nødt til å skrive en ny klasse til formålet..

/nute
Avatar billede el_gnu Nybegynder
09. december 2001 - 14:34 #2
det var da irriterende, men tak for det hurtige svar
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. december 2001 - 14:56 #3
Er det ikke noget i retning af inner classes du vil have fat i:
docs/guide/innerclasses/spec/innerclasses.doc1.html

nok mest \'anonymous classes\' som her:
docs/guide/innerclasses/spec/innerclasses.doc3.html

mvh JakobA
Avatar billede nico26 Nybegynder
09. december 2001 - 16:34 #4
JLabel l = new JLabel();
    l.addPropertyChangeListener(new PropertyChangeListener() {
      public void propertyChange(PropertyChangeEvent e) {
        System.out.println(\"PropertyChange\");
      }
    });
    getContentPane().add(l);
Avatar billede el_gnu Nybegynder
09. december 2001 - 17:31 #5
jakoba => jeg kan ikke finde de sider du refererer til?

nico22 => Jeg skal ikke tilføje en listener til en JLabel. Det er en JLabel der skal være listener.
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. december 2001 - 17:41 #6
Avatar billede el_gnu Nybegynder
10. december 2001 - 11:57 #7
jakoba => Jeg har lavet en seperat klasse men jeg tjekker lige dit link. tak!