Avatar billede gozar Nybegynder
12. december 2001 - 19:47 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

opgredering til 2000 pro. Fejlkode 7

Jeg prøver at opgradere fra win98se til windows 2000 pro.

Jeg har prøvet at installere fra cd, fra harddisk i win og dos.

Hver gang ender det med samme resultat.
Efter computeren har genstartet første gang får jeg fejlmeddelsen.

Kan ikke indslæse c:\\(win2000tmp)\\ntkrnlmp.exe
Fejlkode 7.

Hvordan får jeg installeret win 2000?

Mvh
Goza
Avatar billede ncp Nybegynder
12. december 2001 - 19:48 #1
det lyder som den kløjes i en fil... er cd\'en helt ny eller kunne der være en enkelt risse i den ???
Avatar billede gozar Nybegynder
12. december 2001 - 19:50 #2
Den er helt ny. Jeg kan ikke se nogen risser i cd\'en.

Mvh
Gozar
Avatar billede ncp Nybegynder
12. december 2001 - 19:51 #3
hvorlangt når du før den kommer med fejlen ? - er det lige efter bios, eller kommer du ind i win ?
Avatar billede gozar Nybegynder
12. december 2001 - 19:56 #4
Jeg kommer ind, og kan trykke F6 vis jeg har SCSI eller RAID. Lige bagefter kommer fejlen.

Mvh
Gozar
Avatar billede ncp Nybegynder
12. december 2001 - 19:58 #5
altså på den der dejlige grå skærm ???
Avatar billede gozar Nybegynder
12. december 2001 - 19:59 #6
i de tmperede filer 2000 har lavet, fandt jeg ntkrnlmp.ex_

Kan det være fordi 2000 ikke pakker filerne ud?
Avatar billede gozar Nybegynder
12. december 2001 - 20:00 #7
Nææ den dejlige blå skærm ;-(
Avatar billede ncp Nybegynder
12. december 2001 - 20:02 #8
det kunne det meget nemt være, jeg mener ikke at de er pakket, du skal vist bare erstatte _ med et e
Avatar billede gozar Nybegynder
12. december 2001 - 20:04 #9
Den når alsår ikke at boote op i GUI.
Avatar billede gozar Nybegynder
12. december 2001 - 20:06 #10
Problemet er så bare at 2000 opretter en ny tmp dir hver gang den bliver forsøgt installeret, og den gamle bliver ikke sættet.
Avatar billede ncp Nybegynder
12. december 2001 - 20:11 #11
ok, her er hvad du skal gøre... sæt harddisken over i en anden putter og ret efternavnet på ntkrnlmp.ex_ til .exe - sæt det så tilbage igen så skulle det køre...
Avatar billede gozar Nybegynder
12. december 2001 - 20:12 #12
Prøver lige 4 stk boot disketter først.
Avatar billede gozar Nybegynder
12. december 2001 - 21:33 #13
Det hjalp heller ikke.

Det jeg gjorde var at kopire ntkrnlmp.ex_ fra boot disketten.

Det viste sig nemlig at når jeg installere fra dos, så bliver 2000 vede med at spørge om den skal opgradere. Og det virkede.

Nu er problemet så at det ikke blev til en opgradering, men til windows 98se og windows 2000.

Tak for hjælpen.