Avatar billede dikkim Nybegynder
13. december 2001 - 00:57 Der er 4 kommentarer

Cisco 828 router, jord forbindelse?? VIGTIGT.......

jeg bestilte for en måned, en G.HDSL linie så den 30 november var der en teledanmark teknikker oppe for at klargøre linien, lige inden han gik sagde han at han ville ringe tilbage tilbage efter en halvtime, og linien ville så være åben, der gik 4 timer før jeg ringede til cybercity og spurgte hvad der var galt. de sagde at de havde nogle problemer og at linien ville blive åbnet d 10 december, ok fair nok. jeg ventede og ventede, så ringede de og udskød det til d 11, men så regnede jeg også med at den var hjemme, der var så en teknikker hjemme ved mig med routeren, han havde konfigureret den som den skulle, så gik han og han mente at der ville gå  omkring en time så skulle det virke, men nej efter nogle timer, ringede jeg atter til cybercity, vi gik igennem en fejlfindings procedure, alt virkede vel, indtil at de spurgte om jeg havde \"fake\" jord i min stikdåse, det måtte jeg indrømme at jeg havde, jeg mente dog ikke dette kunne passe, så jeg spurgte nogle elektrikere som mente at have forstand på dette, de sagde at det ikke havde en skid at sige når der var en strømforsyning imellem routeren og stikdåsen så kunne det være lige meget.

spørgsmålet lyder SKAL der være jordforbindelse i ledningen til en Cisco 828............
jeg har det nemligt ikke i min lejlighed.
Avatar billede dikkim Nybegynder
13. december 2001 - 00:59 #1
jeg mener er det noget de bare har fundet på for at trække tiden eller er det virkeligt rigtigt, jeg kan simpelthen ikke tro det er rigtigt.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
13. december 2001 - 01:30 #2
jeg vil sige at det er en god idé at have jord, en rigitg god idé.
men måske er det for at trække tiden.... ved man aldrig.
har du et vandrør i din lejlighed?
så tag jord derfra, det burde være nok
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
13. december 2001 - 01:31 #3
med mindre det er plastik rør :)
Avatar billede supermus Nybegynder
07. juni 2002 - 12:21 #4
Om du har jord eller ej, påvirker ikke routeren. Det er dog en god ide at ha' jord, hvis lynet en dag skulle slå ned! :) Jeg har selv installeret spandevis af 828'ere, som fungerede fint uden jordforbindelse.