Avatar billede mpj Nybegynder
14. december 2001 - 23:10 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Generelt om køling! :)

Davs alle... :)

*** GeForce 2 Ti ***
Mit GeForce 2 Ti, bliver vist lidt varmt.. I hvertfald fryser mit CS efter en ½ times hårdt spil... :/ Jeg købte en Blue Orb, og satte på istedet for standard... Virker bedre, men ikke godt nok... Jeg tænker på at købe den nye Chrystal Orb? Kan den anbefales? Og, hvad må mit GF højest ligge på i temperatur... :)

*** AMD Athlon XP 1800+ (1533MHz) ***
I mine prgs kan jeg se at temperaturen i idle ligger på 50 grader... Er det ikke for meget?
Om ikke andet skal jeg overclocke den, og leder efter en ny køler...
Kan i anbefale en?
Gerne en der ikke larmer FOR meget... :)

Nå, men tak på forhand, osv... :)

/Jespersen

Avatar billede kludedukken Nybegynder
14. december 2001 - 23:14 #1
Hvor mange penge vil du gi\' for en køler ?

Processoren temp. er ikke faretruende høj. 50-55 ved full load er fint og også ved idle.

Mht. Grafikkortet, har du så monteret orb blæseren ordentligt ? - En crystal orb vil ikke gøre det bedre - Tror bare at den ikke sidder optimalt.
Avatar billede mpj Nybegynder
14. december 2001 - 23:16 #2
Jeg tror da den er monteret ordentligt.. :) Masser af kølepasta, og den er spændt GODT fast med nogle smarte medfølgende plastic strips look a like... :)

Men, kan den sidde lidt skævt på?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
14. december 2001 - 23:17 #3
Den kan godt sidde skævt og du kan også bruge for meget pasta.

Hva\' med køleren ? Hvilken pris ?
Avatar billede jnielsen Nybegynder
14. december 2001 - 23:18 #4
Jeg har selv en crytsall orb, til mit Geforce2 pro
og det er overclocket fra 200mhz til 225.
Det skal siges at ved 12 volt larmer den meget.
Tjek her hvordan du konventere til 7/5 volt,
http://www.virtual-hideout.net/guides/7v_12v_baybus/index.shtml

Angående CPU-køler, så vil jeg anbefale Volcano 7, fra Thermal Take, den regulere selv hastigheden på blæseren alt afhængig af hvor høj temperaturen er i kabinettet.
læs om den her.
http://www.tweakup.dk/guider/koelerguide/koelere/volcano7.htm

Og om Crytal orb her:
http://195.184.61.141/guider/koelerguide/koelere/crystalorb.htm

Begge kølere kan købes hos:
www.studiedata.dk
www.extremehardware.dk

(anbefaler studiedata.dk de sender med det samme, extreme sender kun torsdag om mandag..)

\\\\jnielsen
Avatar billede jnielsen Nybegynder
14. december 2001 - 23:20 #5
Ville lige sige at efter 3 timers Unreal Tournament i high details holder min Athlon 1400Mhz en temp på kun 43 grader
Avatar billede kludedukken Nybegynder
14. december 2001 - 23:21 #6
En Volcano 7 er smart pga. sin \"intelligens\" men den er IKKE støjsvag og køler heller ikke bedre end forgængeren Volcano 6cu. (Jeg har haft en)

Jeg vil derimod anbefale denne : http://www.studiedata.dk/product.asp?product=76&page=1
Den giver mulighed for tilslutning af 6,8,10 og 12v. hvilket giver mulighed for lydsvag men stadig effektiv køling.
Avatar billede jnielsen Nybegynder
14. december 2001 - 23:25 #7
Vil lige sige om NC silverado 50..
Pas på når du flytter rund på compen, den kan nemt gøre kernen skæv på processoren  (Athlon) jeg har selv været ude for det, derfor skiftede jeg!!!
Avatar billede mpj Nybegynder
15. december 2001 - 23:27 #8
En ting jeg ikke forstår... Jeg har plantet en lille termostat HELT nede ved proccesoren på Grafikkortet... se subjekt! Og den siger ~28 grader... Men, jeg over clocker med måske 10 Hz på memory, og alm, og såbegynder den på at lave de der helikopter streger på billedet?

Jeg fik 3110 point i 3dMark2001, og jeg clockede op med 10Hz på hver, og fik 4950 ! Og temp. var stadig ~28grader...

Men, den lavede de der streger hen over billedet, der ligner skud, eller helikopter vinger... :) konstant?

Burde det ikke være muligt at clocke mere?

Jeg kan ca clocke 100Mhz på hver endnu, og jeg køte GF2ti med henblik åp at clocke op?

Hvordan kan det være? Den skriver jo ~28 ?

Jeg har kigget lidt på denne? Vil denne hjælpe til at tage \"overskuds\" varmen? Altså, så den blæser kold luft ind på GPUen? :
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=106&page=1
Og med hensyn til Køler til athlon har jeg kigger på det, men på Vulcano 7 ståpr der til <1500Mhz?

Med venlig hilsen :) Og god Jul... :D
Avatar billede kludedukken Nybegynder
15. december 2001 - 23:33 #9
Generelt gælder at du ikke kan have for meget køling men jeg tror nu ikke det vil ændre på det.
Jeg kan ikke se hvilken producent der hat lavet dit grafikkort men det er meget almindeligt at de billigere/noname kort enten ikke kan overclockes eller at det er meget begrænset hvor meget de kan.

De beskrevne striber er ihvertfald forstyrrelser der opstår når kortet kører over evne.

Mht. Volcano 7\'eren gør 33mhz ikke nogen forskel - men jeg vil stadig anbefale Silveradoen da den kan køler meget mere end Volcano 7.
Avatar billede mpj Nybegynder
16. december 2001 - 01:37 #10
Hmm.. Det skulle være et kvalitets kort... Det er et PixelView... :)

Mm... Jeg regner med at med noget ordentlig køling skal min processor overclockes til omkring 1700Mhz... :) Så er det jo ikke nok?

Hvad synes i om:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=106&page=1
?

Jeg har lige spillet Counter-Strike med et overclocket kort, og der kom ikke de der streger? Kun i 3dmark? er det fordi 3dmark kræver mere?
Avatar billede mpj Nybegynder
02. august 2002 - 02:13 #11
Hovsa, glemte at acceptere/afvise... Here you go.
Avatar billede -simon- Nybegynder
19. oktober 2002 - 19:33 #12
Du skulle hellere købe et nyt kabinet. Der er overhoved ikke nogen cirkulation i det du har i øjeblikket. Kan anbefale http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404737897 har det selv. Det passer også perfekt til din skærm, plus det er det bedste miditower kabinet i øjeblikket, plus der er plads til fire blæsere, plus det er nemt at arbejde med, plus det er mega meget plads, plus det er endnu større inde i end udenpå.
Avatar billede -simon- Nybegynder
19. oktober 2002 - 19:34 #13
...plus det har en 340 W som kan få din brænder og CD-rom drev til at køre på samme tid