Avatar billede Inge Nybegynder
18. december 2001 - 15:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skriftyper i SMTP mail

Jeg har lige oprettet ny mailserver (den gamle var Notes 4.5) Den nye er Notes5.09 på en Linux server. Alle mailklienter er ver.4.6.3 dansk endnu.
Mit problem er nu, at al mail der kommer ind udefra den store verden, er med skrifttypen courier i body feltet. Det kan brugerne ikke lide, flere mail ser højst besynderlige ud, med røde IMAGE felter, skriften er skubbet rundt i mail osv.
På den gamle server havde jeg ændret det i serverdokumentet, (til Times New Roman) det har jeg også forsøgt på den nye, men det virker ikke.
Er der nogen der kender en løsning på det.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
02. januar 2002 - 16:03 #1
Jeg ser 2 muligheder:
1) IBM anbefaler mindst vesion 4.6.3b for at 4.6 klienter kan coexistere med R5
2) Din servers configurations dokument skal opdateres. Set \'International MIME settings...\' til \'Enabled\' under \'Basics\' tab\'en, og tjek øvrige settings under \'MIME\' tab\'en.
Svært at være mere præcis da der er mange muligheder, men se efer settings for inbound SMTP.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
02. januar 2002 - 16:21 #2
Der er forresten også en 3. mulighed:
3) Brugernes \'user properties\' skal rettes til at bruge rette skrifttype i mails. Se under file->user properties.

Og mht. 1) så se her: http://support.lotus.com/sims2.nsf/852561c1006719a98525614100588964/5a44e4e3b135a4a585256751007b6d21?OpenDocument
Avatar billede Inge Nybegynder
04. januar 2002 - 12:20 #3
Hmmm tak for forsøget, men det hjælper mig ikke rigtig
ad.1 Vi skifter forhåbentlig snart til version 5, så en opgradering fra 4.6.3a til 4.6.3b er ikke med som mulighed
ad.2 Jeg har forsøgt med forskellige muligheder, men uanset hvad jeg vælger, så fortsætter det hele med at gå både ud og ind som courier
ad. 3 Skriftyperne der kan styres under user properties gælder kun for import og eksport, ikke for hvordan mail håndteres på serveren.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
04. januar 2002 - 12:33 #4
Tja, så har jeg ikke fler ideer lige nu :-(
Ved du forøvrigt hvor man kan få fat i en 4.6x client?
Avatar billede Inge Nybegynder
04. januar 2002 - 12:57 #5
Tænker du på om der ligger noget på nettet..., nej så ved jeg det ikke, jeg ville spørge der hvor I har jeres licenser fra, de må have noget liggende, IBM eller LotusDK hvis der stadig er noget der hedder det
Avatar billede cdelicht Nybegynder
04. januar 2002 - 14:09 #6
ja, det er nok vejen frem ;-)
Avatar billede Inge Nybegynder
02. april 2002 - 13:09 #7
boot af serveren hjalp, åbenbart ikke nok med en restart server