Avatar billede moonchild42 Nybegynder
20. december 2001 - 00:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opdater på request!

Jeg har en frame der skal opdatere på baggrund af nogle output der kommer fra serveren. F.eks. skal framen kun opdatere når der sker ændringer i sidens indhold... I dette tilfælde er det en liste over brugere, hvor man kan se hvem der er online, og hvem der er offline (markeret i rød/blå). Framen skal kun opdatere når der sker ændringer i status-listen (folk logger af/på)...

Nogle ideer? Systemet er bygget i PHP.
Avatar billede jacobve Nybegynder
20. december 2001 - 00:28 #1
Du er vel nød til med jævne mellemrum at køre dit script for at refreshe indholdet.

det kan du gøre på følgende måde.
sæt dette ind mellem <head></head>

<meta http-equiv=\"Refresh\" content=\"10; URL=default.asp\">

men jeg ved ikke om det ok, eller du mener at siden slet ikke må refresh´es før der sker en ændring.
Avatar billede jacobve Nybegynder
20. december 2001 - 00:30 #2
men lige gyldigt hvad hedder siden du skal refreshe garaneteret ikke default.asp, da det er bygget i php :-) sorry.
Avatar billede moonchild42 Nybegynder
20. december 2001 - 00:31 #3
Tænkte mest på den anden løsning, men der er vel ik andet for...
Avatar billede moonchild42 Nybegynder
20. december 2001 - 00:31 #4
lol :)
Avatar billede jacobve Nybegynder
20. december 2001 - 00:37 #5
Du kan også lave en anden lille frame på siden (uden indhold), der går ned og tjekker om siden er opdateret. Hvis det er tilfældet bliver der i den lille frame skrevet noget javascript, der i onLoad, refresher den frame du har dine brugere listet i.

på den måde ses det ikke at siden med jævne mellemrum tjekker for opdateringer.
Avatar billede jacobve Nybegynder
20. december 2001 - 00:41 #6
det script du skal ha skrevet ud i den lille side, i tilfælde af opdatering af db´en er noget ala dette:

<script language=\"Javascript\">
function rFrame() {
    window.parent.frames[\"framenavn\"].location.href=\"nyside.html\";
}
rFrame();
</script>
Avatar billede moonchild42 Nybegynder
20. december 2001 - 00:44 #7
Ahh... Nice! :) takker..!
Avatar billede jacobve Nybegynder
20. december 2001 - 00:45 #8
håber det hjælper...

vil trække mig tilbage og få lidt søvn :-)
Avatar billede moonchild42 Nybegynder
20. december 2001 - 00:53 #9
Nat nat så :)