Avatar billede kristiang Nybegynder
20. december 2001 - 19:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

lave html e-mail - webside i email

Jeg har en html-side som jeg vil maile - så modtageren i princippet bruger sin maileditor som browser - eller ser siden som i en browser med billeder, tabeller mm.

Jeg kan godt lave html-siden som jeg vil ha den til at se ud, men hvordan får jeg den over i min mail editor så jeg kan sende den.

Billederne i mailen skal hentes fra mit website og altså ikke sendes med, men det er vel bare at bruge absolutte refferencer.

Kan man bruge flash i sådan en mail ? eller er animeret gif det vildeste

Avatar billede zhatten Nybegynder
20. december 2001 - 19:39 #1
Hvis jeg forstår det rigtigt vil du f.eks sende eksperten.dk til en også i mailen kan han se eksperten ?

Hvis det er rigtigt forstået tager du simpelt bare og skriver hele HTML-koden i mailen og der hvor du har billeder skriver du bare hele stien til billedet altså http://www.etellernadet.dk/billede.jpg

:o)

MVH.
Alexander Holm Viborg
http://www.ahv.f2s.com
Avatar billede kristiang Nybegynder
20. december 2001 - 19:46 #2
Jeg har prøvet at kopiere denne lille bid ind, men jeg kan ikke få det til at virke, jeg modtager mailen uformateret - altså jeg ser koderne og ikke tabellen

<html>

    <head>
        <meta http-equiv=\"content-type\" content=\"text/html;charset=ISO-8859-1\">
        <title>mojn</title>
    </head>

    <body bgcolor=\"#ffffff\">
        <table border=\"1\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"2\" width=\"80\">
            <tr>
                <td>mojnheine</td>
            </tr>
        </table>
        <p></p>
    </body>

</html>
Avatar billede prodic Mester
20. december 2001 - 19:50 #3
Godkender dit mail-program HTML-koder eller er den sat op til kun at læse tekst?
Avatar billede kristiang Nybegynder
20. december 2001 - 20:01 #4
det godkender html-koder (Microsoft Entourage - (Outlook til Mac)) - og overstående stump er både sendt som html og plain message men med samme resultat
Avatar billede zhatten Nybegynder
20. december 2001 - 20:42 #5
Jeg er ikke 100% sikker, men prøv kun at skrive :

<body bgcolor=\"#ffffff\">
        <table border=\"1\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"2\" width=\"80\">
            <tr>
                <td>mojnheine</td>
            </tr>
        </table>
        <p></p>
    </body>

Jeg mener nemlig ikke man skal skrive head\'et !

MVH.
Alexander Holm Viborg
http://www.ahv.f2s.com
Avatar billede zhatten Nybegynder
20. december 2001 - 20:48 #6
Jeg har lige været inde på Hotmail for at teste der virker det altså fint hvis jeg skriver :

<html>

    <head>
        <meta http-equiv=\"content-type\" content=\"text/html;charset=ISO-8859-1\">
        <title>mojn</title>
    </head>

    <body bgcolor=\"#ffffff\">
        <table border=\"1\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"2\" width=\"80\">
            <tr>
                <td>mojnheine</td>
            </tr>
        </table>
        <p></p>
    </body>

</html>

og hvis jeg skriver det uden head så skriver den bare koden.