Avatar billede jemt Nybegynder
02. januar 2002 - 19:03 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Byg selv PC

Hej eksperter..

Jeg har i dag besluttet mig for, at min nye PC skal bygges.. Derfor vil jeg så småt begynde at opkøbe nyt hardware. Jeg har dog brug for nogle eksperter til at bistå mig. Jeg har arbejdet med PC hardware i mere end 9 år. Men mange menneskers erfaring er ofte bedre end kun ens egne! Og så må jeg indrømme, at jeg ikke har fuldt voldsomt meget med på hardware fronten på det sidste.. Såå lad os komme i gang :o)

Først og fremmest har jeg brug for et motherboard. Jeg har følgende krav til det:

IDE-133 [det kaldes vist også ATA-133]
Skal kunne tage min. en 1600 Mhz - MEGET gerne mere.
DDR ram !  gerne SD-Ram ved siden af :o)

Og så har jeg lige et spm. ved siden af:
Hvad er forskellen på RD-ram og DDR-ram ??
og hvor mange gange hurtigere er RD / DDR Ram i forhold til SD RAM ?

Hvad er en AMR sokkel forresten for noget ?
Avatar billede jemt Nybegynder
02. januar 2002 - 19:04 #1
2 sek.. har noget her...
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
02. januar 2002 - 19:10 #2
En AMR-sokkel er en ny sokkel til de helt nye modemmer.
Forskellen på RD-ram og DDR-ram, er at det er Intel der har lavet RD-ram, og AMD der har lavet DDR-ram. Ydelsen for DDR-ram er noget højere, end RD-rammenes ydelse.
Her er et godt motherbord:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264627902
Avatar billede hapser Nybegynder
02. januar 2002 - 19:14 #3
DDR-RAM skulle i teorien være dobbelt så hurtige som SD-RAM, men det er også kun i teorien, og RD-RAM er de hurtigeste RAM der findes på markedet

...Det er i hvert fald hvad jeg har hørt...

Hilsen Hapser
Avatar billede jemt Nybegynder
02. januar 2002 - 19:17 #4
Oki..
Fint nok, Cyber..

Mit bud var det her MotherBoard:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264627901
Avatar billede jemt Nybegynder
02. januar 2002 - 19:20 #5
Jeg kan se, at dit er dyere, men der er jo også DDR på - det er der ikke på mit :o)
Og DDR skal der vist til :)
Avatar billede jemt Nybegynder
02. januar 2002 - 19:32 #6
Jeg har hørt, at ALI chipsættet er noget lort.. Hvorfor, og hvad er problemet ???
Avatar billede jemt Nybegynder
02. januar 2002 - 19:34 #7
Forresten - mit motherboard SKAL være jumper FREE eller jumperless - eller hvad folk kalder det :o)
Avatar billede jemt Nybegynder
02. januar 2002 - 19:43 #8
Er der nogen der kender et godt JumperLess motherboard ?????
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
02. januar 2002 - 20:22 #9
ALI chipsættet er ikke noget lort, men VIAs er bare bedre.
Det motherboard jeg refererer til, ER jumperfree.
Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
02. januar 2002 - 22:12 #10
cyberqvizt >> Det er rambus der har lavet RD-ram ikke intel, men det er intel (P 4) processorer der bruger RD-RAM. DDR-Ram bliver produceret af mange forskellige fabrikanter DDR ram bliver brugt til både pentium og Athlon bundkort / processorer

Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
02. januar 2002 - 22:21 #11
k.harritsoe >>> Sorry... Det jeg mente var, at det var Intels processorer, der skal bruge RD-ram, og AMDs processorer der skal bruge DDR-ram.
Jeg mener bestemt ikke at man kan få DDR-ram, til et Intel Pentium-baseret bundkort.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
02. januar 2002 - 22:59 #12
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
03. januar 2002 - 02:35 #13
Ok, det må da være noget nyt, så.
Noget jeg ikke vidste... Det er en katastrofe ;o)
Avatar billede jemt Nybegynder
05. januar 2002 - 16:26 #14
Vi blev jo ikke færdige med min PC..