Avatar billede pagman Nybegynder
21. januar 2002 - 10:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Sms virus!

Hej jeg har hørt at der er en sms virus i omløb.
Virusen gør at hele sim kortet bliver formateret, ikke vildt fedt.
kan det have noget på sig. eller det bare en historie.
Jeg håber i kan hjælpe mig.
På forhånd tak

Philip A. Geslau
Avatar billede thesaint Nybegynder
21. januar 2002 - 10:10 #1
Hmm. De første der skrev om det i Danmark var vist Safe2day, men virus ?

Der er til gengæld mulighed for på Siemens at lave et mindre DoS-angreb.

Artiklen er her:
http://www.safe2day.dk/article.php?sid=814

Avatar billede thesaint Nybegynder
21. januar 2002 - 10:11 #2
Sorry. Her er svaret.

Hmm. De første der skrev om det i Danmark var vist Safe2day, men virus ?

Der er til gengæld mulighed for på Siemens at lave et mindre DoS-angreb.

Artiklen er her:
http://www.safe2day.dk/article.php?sid=814
Avatar billede entracore Nybegynder
21. januar 2002 - 10:11 #3
Der er ikke muligt endnu at udvikle vira til mobiltelefoner...endnu. Mobiltelefonerene er simpelthen ikke kraftige nok til at kunne eksekverere sådanne.
Avatar billede thesaint Nybegynder
21. januar 2002 - 10:18 #4
Enig, men et denial of service angreb er reelt muligt.
I øvrigt er det ikke utænkeligt at man vil kunne opleve virus-lignede tilstande til de kommende typer af mobiltelefoner/PDA.
Wait and watch
Avatar billede manhatten Nybegynder
21. januar 2002 - 10:22 #5
Husker at der var en nyhed på et eller andet tidspunkt om et sikkerhedsfirma der havde konstrueret en særlig SMS der gjorde at SIM kortet ikke virkede og derfor skulle udskiftes.

Mener også at problemet kunne løses ved at sætte simkortet i en anden tlf og derefter retur til den oprindelige.

Samme firma har også konstrueret en SMS der pinger en mobil så man kan se om den er tændt uden at ejeren er klar over det.

/Manhatten
Avatar billede freekyzone Nybegynder
21. januar 2002 - 10:27 #6
Nej, der er ikke lavet vira til mobil, som ødelægger dem - endnu!!!

de er på vej, og mange har forsøgt med små beskeder, hvor telefonen låser, alt på displayet bliver vist, man modtager underlige beskeder osv..

me de er uskadelige da de kan slettes efter genstart af telefonen..

Svar på om virus er lavet til mobilos =  NEJ!
Avatar billede nephilim Nybegynder
21. januar 2002 - 10:59 #7
Tjaa der findes den der kaldes nokia-virus, men det eneste den gør er at få telefonen til at tro den har fået email,sms,fax og talebesked, men virus og virus.....
De forskellige beskeder kan fjernes ved at slette dem igen, men da det ikke er muligt på f.eks 3210 skal man her indsætte et nyt sim-kort starte skidtet, indtaste koden og derefter sætte det normale i igen.
Hvis det er den du omtaler må du da gerne få koden af mig, men det er ingen virus.
Avatar billede thesaint Nybegynder
21. januar 2002 - 11:21 #8
nephilim>
Der behøves reelt ingen kode, det er blot et spørgsmål om at sende en besked afsted med enten en forkert header eller som 8-bit istedet for 7.
;-)
Avatar billede nephilim Nybegynder
21. januar 2002 - 11:23 #9
ja men jeg refererede nu til den som får den til at tro den har fået mange forskellige ting
Avatar billede thesaint Nybegynder
21. januar 2002 - 11:36 #10
O.K. Men det er jo stadigvæk et spørgsmål om definitionen på headeren. Non ?
Avatar billede nephilim Nybegynder
21. januar 2002 - 11:40 #11
måske, så godt kender jeg ikke sms-formatet, men i den sms er der bare nogle tegn for de ting som skal blinke
Avatar billede thesaint Nybegynder
22. januar 2002 - 14:00 #12
O.K. Philip,- her er så et fyldestgørende svar på dit spørgsmål:

Jeg fandt følgende:

"Recently, I had received a email from brother & sister at Hong Kong.

Attention to all mobile phone user. This is not a joke. This is an early warning!  If you receive a phone call and your mobile phone displays ACE-? on the screen (for most of digital mobile phones with function to display in-coming call telephone number) DO NOT ANSWER THE CALL - END THE CALL IMMEDIATELY OTHERWISE YOUR PHONE WILL BE INFECTED BY VIRUS.

This virus will erase all IMIE and IMSI information from both your phone
and your SIM card, which will make disable your phone connection with the
telephone network. You will have to buy a new phone. This information has been confirmed by both Motorola and Nokia. There are over 3 millions mobile phones being infected by this virus in USA now. You can also check this news in the CNN web site.

Please forward this information to all your family & friends who have digital mobile phones."

Ovennævnte distribueres i øjeblikket en masse via email, men er selvfølgelig en HOAX,- altså et falsum.

Altså,- det er bare en historie og har intet på sig.

Kan jeg så bede om de uvurderlige 15 point ?

;-)
Avatar billede pagman Nybegynder
23. januar 2002 - 12:43 #13
Tak TheSaint du har virkelig fortjænt de poing.
Håber du kan hjælpe mig igen en anden gang.

Hvis nogen har noget at tilføre er min mail Geslau@Philip.as
Tak for nu.
Avatar billede thesaint Nybegynder
23. januar 2002 - 12:54 #14
Hej Philip

De nada

;-)