Et spørgsmål om rendering
HejJeg var ved at sætte lys i denne scene, og lige pludsselig begyndte der at ske mærkelige ting i billedet når jeg testrenderede. Det kan ses her:
http://johannessebastianjoergenerikmoegelvang.dk/ost/SuperT.jpg
Problemet er at der dukker "sorte huller" op rundt omkring. Det kan ses på det der sider rundt om halsen der skulle være en rød kappe, men her er det blevet til noget sort med en tyrkis outline.
Det er også kommet på næbet og føderne, men ikke i lige så slem grad.
Det der er mærkeligt er at problemet opstod imens jeg tweakede lyset, da det her dukkede op var det meget langt tid siden jeg havde pillet i materialerne.
Af information om scenen kan jeg sige at det er NURBS-geometri hvor de kritiske overflader er henholdsvis en rød lambert til kappen, og en gul blinn til føder og næb. Jeg bruger primært arealigths en enkelt spot, og jeg raytracer af helvede til (det betyder meget reytracing).
Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig med at opklare mysteriet om de "sorte huller", for jeg kan ikke selv finde nogen løsning.
-Palle Planetprygler
