Avatar billede cyberlsn Nybegynder
23. januar 2002 - 16:53 Der er 8 kommentarer

Diskettedrev

Jeg har et problem med mit diskettedrev:
Jeg har en 486-computer, ingen CD-rom-drev, og vil køre DOS (og derefter Linux, men det er noget helt andet).

Da jeg satte mit diskettedrev i, og vendte kablet, så lampen på floppy-drevet ikke lyser hele tiden, kom fejlmeddelelsen:
"Floppy-drive failed (40)".
Jeg har selvfølgelig sat min BIOS til at boote fra A:\, da mit C:\ er formateret.
I det BIOS prøvet at komme i kontakt med A:\, lyser lampen et lille øjeblik, som det jo altid skal, når diskette-drevet er i brug.
Derfor ved jeg, at min computer sagtens kan komme i kontakt med mit diskettedrev.
Men jeg fik så at vide, at denne fejl ("Floppy-drive failed (40)" )betyder, at mit diskettedrev er fysisk i stykker. Jeg har nu fået et HELT nyt, urørt diskettedrev, sat det i, og får -NØJAGTIG- samme meddelelse "Floppy-drive failed (40)".
Det kan derfor ikke være mit diskettedrev der er noget i vejen med, vel?
Jeg har sat en boot-diskette i, og jeg VED at denne virker, da jeg har testet den på min anden computer.
Håber på et svar på mit problem :-)
Avatar billede thaman65 Nybegynder
23. januar 2002 - 16:55 #1
Har du vendt det rigtigt nede på bundkortet også?
Avatar billede mickey777 Nybegynder
23. januar 2002 - 17:28 #2
Hvis ikke det er kablet kunne det også være strømkablet ?
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
23. januar 2002 - 18:00 #3
Nej, for strømkablet virker da også fint...
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
23. januar 2002 - 18:00 #4
Og ja, jeg har prøvet at vende kablet på bundkortet.
Avatar billede peet-49 Novice
23. januar 2002 - 18:08 #5
Fejl 40 er en typisk strømforsyningsfejl.
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
23. januar 2002 - 18:31 #6
Jammen hvis strømforsyningen ikke virker, hvordan kan resten af min computer så fungere - without problems (harddiskene, bundkort etc.)?
Avatar billede bobbels Nybegynder
23. januar 2002 - 20:39 #7
kan jag hänge med her jag har bygget om en computer for en kompis og jag
for op et fel lignende cyberlns men min siger floppy fel (co) vet ni vad det betyder
Avatar billede lassebm Nybegynder
23. januar 2002 - 21:45 #8
hr du prøvt disk drevet i en anden computer? Hvis du har muligheden vil jeg foreslå dig dette for at se om om drevet er i stykker!