Avatar billede rostved17 Nybegynder
24. januar 2002 - 14:34 Der er 3 kommentarer

Domæner lokalt? HuH?!

Hejsa

Jeg har undret mig over hvad der menes med at man "logger på et domæne" istedet for en workgroup...

Nogen der kan forklare mig det?

Jeg har i øjeblikket et .net domæne, men har intet webhotel endnu. Kun et gratis indtil videre. Har det noget med sådanne domæner at gøre?
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. januar 2002 - 14:38 #1
Det er et "NT-domæne" ...

Det er Microsoft's måde at administre alle computere/servere/printere/andet på én gang.

I Windows 2000 hedder dette system Active Directory ... i Windows NT hedder det vist bare et NT-domæne.
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. januar 2002 - 14:39 #2
Alså, så har det ikke noget afgøre med Internet domæner!
Avatar billede rostved17 Nybegynder
24. januar 2002 - 14:53 #3
Oook...

Nu ved jeg da det ikke har noget med Inet-domæner at gøre :o)