Avatar billede remo2002 Nybegynder
30. januar 2002 - 08:45 Der er 5 kommentarer

Udtræk

Jeg skal lave udtræk via dato, så når man kommer ind på siden så har den lavet et udtræk.

Der er en aktivitets kalder jeg er ved at lave, så når siden kommer frem skal der være udtræk af kommenede arramgementer der ligger i database.
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
30. januar 2002 - 09:53 #1
har du lidt mere info om, hvad du skal have ud, og hvor til.
Avatar billede remo2002 Nybegynder
30. januar 2002 - 09:58 #2
det der skal sker er når folk kommer ind på siden, er at der et udtræk hvad sker der i Jan-feb-marts måned eks.
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
30. januar 2002 - 10:43 #3
Hvis dine sikkerheds instillinger tillader det, vil jeg anbefale at lave et SQL opslag direkte i Databasen, evt. kan du lave en kopi af databasen, som bruges til disse opslag.

P.S. Nej jeg kan ikke SQL, så der kan jeg ikke hjælpe
Avatar billede carter Nybegynder
28. november 2002 - 12:19 #4
du kan oprette et client access udtræk, der exporterer data fra as/400 ud i en txt/html fil. client access er god til at vælge de kolloner du skal have med, samt sorterer dine data i f.eks. dato order. udtrækket kan så sættes til at køre automatisk på fastsatte tidspunkter.

derefter er det op til dig at integrere de udtrukne data på dine websider.
Avatar billede karser Nybegynder
30. juli 2003 - 10:42 #5
Du kan rent faktisk bruge din AS/400 som Webserver. Der ligger en HTTP server i OS400, som er ganske udemærket! Det eneste du skal, er at kunne lidt SQL (DB2) og lidt Net.DATA sprog... Så er du kørende. Og det er ovenikøbet en ret sikker (drift og hack"proof") maskine/platform!

Hvis du ikke er bekendt med NetData, kan du evt. kigge lidt på denne hjemmeside: http://www.ignite400.org/
som har mange kode eksempler og masser af hjælp til både Net.DATA sproget og til opsætning og konfiguration af HTTP serveren på din AS/400!