Avatar billede prime Nybegynder
30. januar 2002 - 10:18 Der er 4 kommentarer

Problemer med sessions

Hejsa

jeg har lavet et login script der står af noget mysql + php sefølig ..

jeg logger ind lige så fint men når jeg bruger dette kode :

<?php
session_start();
require("connect.inc");
mysql_select_db("login");
$query = ("SELECT * FROM login WHERE user = '$user' AND password = '$password'");
$queryuser = mysql_query($query) or die(mysql_error());
$match = mysql_num_rows($queryuser);
if (!mysql_num_rows($queryuser)) {
header("location: index.php");
}
else{
if($match) {
session_cache_limiter('public');
session_register("user");
header("location: system.php");
} else {
header("location: index.php");
}
?>

får jeg dette her :

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\apache\htdocs\ftplist\login\connect.inc:8) in c:\apache\htdocs\ftplist\login\verify.php on line 15

nogen der har en ide om hvad jeg kan gøre for at få det fixet ? :)

Avatar billede htx98i17 Professor
30. januar 2002 - 11:02 #1
Remember that header() must be called before any actual output is sent, either by normal HTML tags blank lines in a file, or from PHP. It is a very common error to read code with include(), or require(), functions, or another file access function, and have spaces or empty lines that are output before header() is called.
http://www.php.net/manual/en/function.header.php
Avatar billede fireworld Nybegynder
30. januar 2002 - 13:52 #2
header skal altid stå øverst
Avatar billede prime Nybegynder
31. januar 2002 - 07:13 #3
Ja kort sagt.. det dutter ikke med de header() jeg har ? ;(
Avatar billede htx98i17 Professor
31. januar 2002 - 08:39 #4
du skal bare omstrukturere din kode således at du opfylder det krav til headers, at de altid skal stå før nogen output... selv før et enkelt mellemrum...