Avatar billede professoren Nybegynder
05. februar 2002 - 11:50 Der er 22 kommentarer

hvordan omgår man password i XP personal?

Det er ikke en hacker spørgsmål! Men en ven har uheldigvis installeret password under XP personal. Nu
virker password ikke, og man kan ikke kom videre!!
Kan man undgå password, eller geninstallere udenom password og hvordan? CD-rom kan ikke indlæses indil efter
PW...
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. februar 2002 - 11:56 #1
hvis det var så nemt at omgå password, så ville jeg ikke eje det styresystem, sikkerheden er rimelig høj, så det betyder nok en ny installation.
Avatar billede jimse Nybegynder
05. februar 2002 - 11:57 #2
Prøv at se om der er noget af dette du kan bruge.
http://is-it-true.org/nt/atips/atips262.shtml

Eller kan man vel starte fra en win 95/98 bootdiskette og formatere skidtet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. februar 2002 - 12:00 #3
man kan også formatere fra CD'en!
Avatar billede smiske Nybegynder
05. februar 2002 - 12:06 #4
Kører du NTFS eller FAT32 ??

//Henrik
Avatar billede resten Nybegynder
05. februar 2002 - 12:08 #5
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. februar 2002 - 12:17 #6
problemet, sådan som jeg opfatter det, er at man ikke kan komme ind i Windows uden at angive password!
Avatar billede resten Nybegynder
05. februar 2002 - 12:44 #7
hva med fejlsikret tilstand?
Genstart og tryk F8
Avatar billede bigbird Nybegynder
05. februar 2002 - 14:34 #8
Hvis XP er på et FAT32 drev, kan du starte på en bootdisk og kopier dine filer ud på diske, eller over på andre drev, eller installere ved siden af.

Hvis XP er på et NTFS drev, så kan du installere XP ved siden af det gamle, tage backup af dine filer, formatere og installere XP igen.

Hvis XP er på et NTFS drev og brugeren er ejere af drevet, så kan du ligeså formatere, så er løbet nemlig kørt..

Der er en grund til at NT kernen har været valgt til firmaer som ønsker høj sikkerhed, så man kommer ikke uden om det password
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. februar 2002 - 14:43 #9
bigbird>>> akkurat som jeg var inde på i mit svar kl. 11.56.32 ;o)
Avatar billede bigbird Nybegynder
05. februar 2002 - 14:47 #10
-->retaxes
True.
Men jeg oplyser blot om mulighederne for at redde data.. :o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. februar 2002 - 15:03 #11
det synes jeg også er fint ;o)
Avatar billede kapla Nybegynder
05. februar 2002 - 17:26 #12
Start op i fejlsikret tilstand, log ind som "Administrator" og slet passwordet ved Brugerkonti inde i Kontrolpanel.
Avatar billede grinderslev Praktikant
06. februar 2002 - 04:17 #13
Skal du "bare" have data ud fra harddisken, kan du sætte den over i en anden maskine, hvor du har et gyldigt administrator password til.

Skal du ikke bruge dataene til noget, ændrer du bootrækkefølgen inde i BIOS, så maskinen først booter på CD-ROM, og så lægger du et frisk OS ind.
Avatar billede bigbird Nybegynder
06. februar 2002 - 08:46 #14
--> grinderslev
Det kommer an på om dataen er låst. Hvis person har ændret filernes ejerskab, så er filerne låst for alle andre, også admins. Ellers ville en NT være for nem at bryde ind i.
Men hvis det blot er en almindelig installation han har af XP, og ikke har ændret på ejerskabet, så kan han godt sætte den i en anden maskine ja..
Avatar billede resten Nybegynder
06. marts 2002 - 13:05 #15
Sker der noget ???
Avatar billede bigbird Nybegynder
06. marts 2002 - 13:45 #16
Nope
Avatar billede resten Nybegynder
06. marts 2002 - 13:48 #17
Bigbird nu mener jeg om professoren finder ud at noget ellers kan han jo lukke dette spørgsmål.
Avatar billede bigbird Nybegynder
06. marts 2002 - 13:50 #18
Eftersom han ikke har svaret i LANG tid, så sker der nok ikke noget...
Avatar billede resten Nybegynder
06. marts 2002 - 13:52 #19
Skide ireterende.
Avatar billede bigbird Nybegynder
06. marts 2002 - 13:53 #20
Sandt nok...
Om ikke kunne han bare have sagt... At han opgiver, også lukke hvis han ikke gider andet...
Avatar billede resten Nybegynder
14. marts 2002 - 09:22 #21
Professoren> Du har oprettet 8 spørgsmål og ingen af dem er afsluttet hvorfor ikke det ? det er jo svært at hjælpe dig når folk ingen feedback får.

Resten/CoAdmin
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. april 2002 - 12:45 #22
prøv denne site og se så at få afsluttet spm. som Coadmin gør dig opmærksom på

http://www.lostpassword.com/windows-2000-nt.htm