Avatar billede morten Nybegynder
08. februar 2002 - 02:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Umuliggøre brugerinstallation

Hej

Jeg søger erfaringer fra folk, som har lukket adgangen for brugernes mulighed for installere egne programmer, f.eks. Kaaza, computerspil, utillities mv.

Jeg vil meget gerne høre, om det kan lade sig gøre ren praktisk - og om der er mange ulemper forbundet hermed.

I dag er der muligt for de unge mennesker som anvender computerne på at installere programmer mv (fuld adgang). Til gene for de undervisningsprogrammer, men i særlig grad for at få maskinerne til at køre langt mere stabilt og ensartet.

Titel: NT-Adm. på et lille skolenetværk. Jeg har ikke nogen formel IT-uddannelse, og forsøger mig måske for meget frem.

Maskinpark:
NT 4.0 SP 6, 33 maskiner (PIII 500-850 Mhz)

/mvh.
Morten
Avatar billede grinderslev Praktikant
08. februar 2002 - 02:51 #1
Du skal bruge User policies. Dem laver du med POLEDIT som følger med til Windows.
Avatar billede grinderslev Praktikant
08. februar 2002 - 02:54 #2
Avatar billede morten Nybegynder
08. februar 2002 - 02:58 #3
Tak for dit hurtige svar.
Kigger lige på det, men har prøvet at anvende policies, men ikke til dette formål.

Jeg havde dengang et større bøvl med at komme af med denne policy. Men måske fordi jeg ikke vidste bedre.

/Morten
Men jeg kigger lige på det link du har givet.
Avatar billede grinderslev Praktikant
09. februar 2002 - 22:44 #4
Avatar billede morten Nybegynder
26. februar 2002 - 23:13 #5
Undskyld for det sene svar.

Tak for hjælpen.
Jeg er ikke nået videre, men det er noget som jeg kan gå i gang med når vi kommer til sommerferien. Har alt for travlt med at holde "systemet gående".

/Morten