Avatar billede huhej Nybegynder
15. maj 2000 - 17:39 Der er 5 kommentarer

Diagrammer i GUI

Halløj!
Jeg skal bruge en metode der kan lave og indsætte et søjlediagram i en given JFrame. Jeg har søgt i API'en, men uden held, har du ikke det eksakte svar så giv mig et clue, så jeg kan fortsætte min søgen!!
M.V.Huhej
Avatar billede philiph Nybegynder
16. maj 2000 - 00:24 #1
Der er ikke søjlediagrammer i Java (i hvert fald ikke frem til 1.2 eller Java2), men du kan købe graph klasser på nettet... men det var vist ikke det du ledte efter, vel?

Så du må ty til Graphics eller Graphics2D objectet og gøre det selv. Det burde ikke være så kompliceret, hvis du kender lidt til Java.

Philip
Avatar billede isbof Nybegynder
16. maj 2000 - 08:31 #2
Der er lava et eksempel med søjlediagrammer, i jdk 1.3.
Avatar billede peterdelphi Nybegynder
12. februar 2005 - 15:52 #3
Her er et gratis, 100% java modul, til at lave diagrammer med:
http://www.jfree.org/
Avatar billede philiph Nybegynder
12. februar 2005 - 21:42 #4
Haha, du har sikkert ret... men kommer dit svar ikke liiiiidt sent...

Sjovt at pludselig få en mail fra eksperten angående et Java spørgsmål, når man ikke har brugt java i 5 år ;)
Avatar billede peterdelphi Nybegynder
16. februar 2005 - 22:32 #5
Jo, men jeg tænkte at det måske ville gavne andre der læste spørgsmålet... :o)