Avatar billede region Nybegynder
15. februar 2002 - 16:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

LINEFEED...???

Jeg får fra et progtram eksporteret en TAB sepereret txt fil. hvordan defineres en LINEFEED i txt filer.??

hvis man importerer en txt uden linefeed i feks. access importerer den alle værdier i første celle. hvis der er linefeed med i txt'en gør den det rigtigt.

kan nogen give en forklaring på linefeed hvad det er for en størrelse.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
15. februar 2002 - 16:25 #1
Vil det ikke bare være nemmere at eksportere som en ; sep. fil? Ellers kan man hente filen ind i Word, trykke Ctrl+H og vælge FORMAT , hvor den skal finde alt der er tabulering og erstatte med et ;, fx, så kan access og excel bedre klare det.
Avatar billede region Nybegynder
15. februar 2002 - 16:31 #2
JEg er nødsaget til at holde fatsi det jeg skriver med at jeg bare ønsker info om LINEFEED "størrelsen". Filen får jeg 2 gange daglig fra en underleverandør som skal have "en arm" for at lave dette om fra dennes database. sådan er det.!!! Derfor ønsker jeg bare at høre om linefeed fordi det er trods alt en bøvlet process som jeg gør dette idag. ( åbner den i excel og gemmer som csv. )

hvorom alting er er det trodsalt lettere ikke at skulle programmere sig ind i andre microsoft komponenter for at importere en kilde txt fil i access...
Avatar billede khvid Nybegynder
15. februar 2002 - 18:39 #3
Du spørger til sidst om, hva linefeed er for en størrelse. Linefeed - <LF> - er den kontrolkode, der fortæller printeren, at den skal lave et linieskift. I de gamle DOS-dage var det en chr13, altså en af de ascii-koder blandt de første 32, der bruges til bl.a. printerstyring. Derfor er det måske ikke så tosset at følge fastwrite's forslag om, at bede din underleverandør om at give dig filen som semikolon-separeret eller kommasepareret - uanset armvridning eller ej skal han vel for pokker alligevel ind og vælge et eksportformat, når han skal sende dig data fra sin database.
Avatar billede region Nybegynder
20. februar 2002 - 08:55 #4
filen manglede bare en char return.