Avatar billede fmadse1 Nybegynder
20. maj 2000 - 18:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

php i en javascript-function?

hvordan er det nu , man får sit php kørt i en javascript-funktion?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. maj 2000 - 21:32 #1
Man kan kun få "kørt" PHP ved at bede om en ny side på serveren. Så et svar
kunne være, at du er nødt til at udføre en

    document.location="hejmeddigflemming.php?ja=nej";
Avatar billede fmadse1 Nybegynder
20. maj 2000 - 21:44 #2
Det var alex der manglede svaret, og han havde ikke internet derhjemmefra. Tænkte nok du var på.
Vh Fmadse1
Avatar billede mora Nybegynder
20. maj 2000 - 21:56 #3
Den kører ikke PHP, men vidersender til en PHP fil!

ved load af en fil kan der udføres PHP "i et JS" ved alm. <? php kodning ?>

~MORA~
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. maj 2000 - 21:56 #4
Ja ja, så siger vi det.
Avatar billede olebole Juniormester
21. maj 2000 - 01:10 #5
Jamen '<? php kodning ?>' er jo netop, hvad der står i "hejmeddigflemming.php?ja=nej"...ROTFLMAO...!!! ;-))))
Avatar billede mora Nybegynder
21. maj 2000 - 11:35 #6
Nej.
document.location="fil.php?variabel1=værdi";
Er ikke PHP kodning, men blot en forward til en PHP fil, php kodning er eks. echo "hejmeddig", eller i denne sammenhæng.
document.location="hejmeddig.php?ja=<? echo $value; ?>";

~MORA~
Avatar billede olebole Juniormester
21. maj 2000 - 14:28 #7
Det er jo heller ikke, hvad jeg skriver, mora...!!!
Med det ofte sparsomme dansk, der bliver præsteret i spørgsmålene, er det tit vanskeligt at se, hvad spørgsmålet præcist går ud på.
Vil han køre php 'inde' i JavaScript-funktionen - eller ønsker han (via JavaScript i et HTML-dokument) at kalde et dokument, der kan afvikle noget php...?!? Det kan kun fmadse1 vide - og ud fra hans accept at dømme, gættede Erik rigtigt. Men jeg tror ikke, nogen er uenig med dig i, at han ikke kører noget php 'inde' i JavaScript-funktionen - så I løber nok af med lige stor en tot af Kejserens Skæg ;-)))
/Vh