Avatar billede tarantula Nybegynder
21. februar 2002 - 02:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HURTIGT.. Nemt

hvis jeg har et input som SKAL indeholde navnet anders for at man kan komme videre til næste side hvordan ser koden så ud ?...
Avatar billede sif4ever Nybegynder
21. februar 2002 - 02:30 #1
Lav en variabel:
F.eks. $navn
Derefter gik variablen en værdi f.eks:
$navn=sif4ever.dk

Derefter skal du have en print kommando til at få scriptet ud.

Evt. læs mere om ASP på netcoders.dk
Avatar billede tarantula Nybegynder
21. februar 2002 - 02:32 #2
Hmm.. jeg har den her kode nu... hvorfor virker den ik ?..

<%if Request.Form("anders") <> "anders" AND Request.Form("liza") <> "liza" AND Request.Form("egal") <> "egal" then
Response.Redirect("mums.asp")
end if
else
    Response.Write("<font color='red'><b>Hmm du kender ikke svarende og kan derfor ikke oprette dig..<br></b></font>")
    %>
Avatar billede uefa Nybegynder
21. februar 2002 - 03:12 #3
Du kan ikke skrive ELSE efter END IF...

Koden skal se sådan ud:

<%
IF Request.Form("anders") <> "anders" AND Request.Form("liza") <> "liza" AND Request.Form("egal") <> "egal" THEN
    Response.Redirect("mums.asp")
ELSE
    Response.Write("<font color='red'><b>Hmm du kender ikke svarende og kan derfor ikke oprette dig..<br></b></font>")
END IF
%>

Mark
Avatar billede isl19960 Nybegynder
21. februar 2002 - 09:13 #4
Prøv lige at poste din form...
Avatar billede uefa Nybegynder
21. februar 2002 - 09:16 #5
Du burde nok erstatte AND med OR... eller kommer folk igennem, hvis de svare rigtigt på bare et af spørgsmålene...
Avatar billede uefa Nybegynder
21. februar 2002 - 09:17 #6
Arrr... never mind, my mistake... Har siddet oppe hele nattet... |-)