Avatar billede wollabella Nybegynder
03. marts 2002 - 14:40 Der er 3 kommentarer

Texteditor.

Hej hvordan laver man i en text editor... som f.eks i editplus

at den skriver oppe i

formens CAPTION hvis der er blevet ændret i teksten siden sidste "saving"... jeg har prøvet med en

onchange i mit Memo og så et usynligt memo som har dataerne fra da filen blev loaded... og så en if sætning så siger hvis ikke de 2 memo er ens så skal den skrive i caption

[save]

men den virker ikke helt .. for jeg vil gerne have den også fjerner det igen hvis nu at brugeren skriver

EEE efter han har loaded og så bagefter sletter de tre EEE så de er ens igen...

Avatar billede doc404 Novice
03. marts 2002 - 16:36 #1
Hvis du bruger en standard TMemo har du en 'CanUndo' property, der er true hvis man kan trykke Ctrl-Z i memo'en.

Så kan du f.eks. lave noget ligende

procedure TForm1.Memo1Change(Sender: TObject);
begin
  if Memo1.CanUndo then
    Caption := 'Ændret'
  else
    Caption := 'Ikke ændret';
end;

Men den er ikke klog nok til at lave det tricks du ønsker. Men prøv f.eks. at tage et kig på editoren fra firmaet http://www.dreamcompany.com.

Deres Dream Memo kan simpelthen alt, men koster desværre også....
Avatar billede borrisholt Novice
04. marts 2002 - 08:56 #2
der findes 1.000.000.000.000.000 Gratis og open source eksempler på www.torry.net OGSÅ med  Texteditors

Jens B
Avatar billede hebo Nybegynder
04. marts 2002 - 13:48 #3
hvis du har en richedit1 og en richedit2 skal du bare gøre følgende.
Jeg har testet det og det virker.

procedure TForm1.Richedit1change(sender :TObject);
Begin
  if richedit1.Lines.Equals(richedit2.lines) then caption := '' else caption := 'Ændret';
end;

Og hver gang du gemmer skal du køre følgende linje:
  richedit2.lines := richedit1.lines;

det skulle kunne gøre det

Mvh
Alan Hebo