Avatar billede wandaxp Praktikant
04. marts 2002 - 00:55 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Udvælgning af forms?

Hvordan laver jeg i et ASP script en liste som læse alle form felterne fra den aktive side og i samme linie udskriver dens form nr.????
Avatar billede fætterguf Nybegynder
04. marts 2002 - 00:58 #1
Prøv:

iNum=0
For Each item In request.form
Response.write iNum&"-"&item&"-"&Request.Form(item )
iNum=iNum+1
next
Avatar billede invisibleman Nybegynder
04. marts 2002 - 00:59 #2
Når formen er postet kan du bruge flg.:

<%
    If Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" Then
        For Each Item In Request.Form
            Response.Write Item & " = " & Request.Form(Item)
        Next
    End If
%>

form nr. ? Du kan kun submitte een form ad gangen.
Avatar billede fætterguf Nybegynder
04. marts 2002 - 01:00 #3
Den forudsætter naturligvis, at du submit'er din form (med "POST" som method)
Avatar billede invisibleman Nybegynder
04. marts 2002 - 01:00 #4
fætterguf: Det kan godt være at ASP fatter det uden, men husk for Guds skyld at lave mellemrum mellem "&varname&" .. sådan: " & varname & " ... det gør det mere læsbart.
Avatar billede fætterguf Nybegynder
04. marts 2002 - 01:04 #5
invisibleman > OKI....men jeg kan bedre lide det andet :)

wandaxp> der var lige et mellemrum for meget i koden...brug denne:

iNum=0
For Each item In request.form
Response.write iNum&"-"&item&"-"&Request.Form(item)
iNum=iNum+1
next
Avatar billede invisibleman Nybegynder
04. marts 2002 - 01:08 #6
fætterguf: Du kan bedre lide at de står helt op ad hinanden ? Ak ja ... fortsæt du bare sådan hvis du synes det, men du skal bare vide at det er dårlig kode-skik ..