Avatar billede qzar Nybegynder
06. marts 2002 - 15:16 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Geforce?

Hej Eksperter!

Jeg har lige købt mig et geforce2 32MB med tv out. Før jeg køber et dvd drev til min pc vil jeg lige sikre mig at mit tv understøtter hvad det kræver at se film på tv´et man afspiller på pc´en.

Hvad skal tv´et understøtte (god beskrivelse af stik osv)

-Jonas
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2002 - 15:33 #1
Du skal bare have et scartstik på dit tv. Har du en video tilsluttet dit tv, kan du bruge et scart-stik i din video.
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
06. marts 2002 - 15:35 #2
Dit Tv skal understøtte Super-VHS (svhs). Dette står i manualen til dit tv. Indgangsporteb er scarstikket, men selv om der er scarstik i tv'et betyder dette ikke at tv'et understøtter super-vhs.

Tjek evt din av-kanal på dit tv (på mit tv er der 3 av-kanaler og ved en af dem står der direkte svhs..men igen tjek din manual..

Hvilket tv er det du har?? og hvor nyt er det..

mht til tv-out virker det fint på GF 2, men du skal ha et svhs->scar kabel som i butikkerne koster ca 400 kroner for 5 meter
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
06. marts 2002 - 15:36 #3
Det ufc skriver med at der bare skal være scar - passer ikke...!!!!!!!!!

Kører du signalet ind med tv-out / svhs skal tv'et understøtte dette
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2002 - 15:48 #4
johnschmidt-> Det er ikke rigtigt, hvad du siger. Geforce har Composite udgang og kræver absolut IKKE s-vhs indgang i tv eller video. En scart-indgang er nok. Jeg er 100% sikker, for jeg krøver selv composite til scart.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2002 - 15:49 #5
krøver = kører
Avatar billede dk_boy Nybegynder
06. marts 2002 - 16:10 #6
Det kan den sagtens klare!

No problemos 8)
Avatar billede qzar Nybegynder
06. marts 2002 - 16:16 #7
Tv´et er det "ITV" kan også være det hedder "IYV" er ikke helt sikker men tror det er det første. Det et halvgammelt tv måske omkring 4-5 år gammelt.

UFC >  Hvilket kabel samt stik skal jeg købe til din løsning?

-Jonas
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2002 - 16:18 #8
Ved du hvad et scart stik er?
Avatar billede qzar Nybegynder
06. marts 2002 - 16:22 #9
*G* Jep Jep det jeg bruger til min playstation :)

Skal jeg så bare have et stik der passer til scart stikkets video input? Hvor kan jeg købe det stik og hvad er en ca. pris`?

-jonas
Avatar billede intel4004 Novice
06. marts 2002 - 16:35 #10
Jeg kan kun sige at mit fjernsyn fra 1992 har 1 stk scart stik, og kan kun vise tv-out i sort/hvid(mens fjernsynet i stuen, som er nyere, kan vise farver uden probs)... Så det er ikke kun eksistensen af scart stik der bestemmer om fjernsynet kan vise tv-out fra et grafikkort korrekt...

Mvh INTEL4004
Avatar billede intel4004 Novice
06. marts 2002 - 16:36 #11
Det skal så lige siges at der ikke er composite stik i mit ældgamle TNT2...
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2002 - 16:43 #12
qzar-> beklager den lange svartid. Jeg får desværre ikke altid mails, når der er nyt i spørgsmål, jeg deltager i.

Du skal købe et compositekabel og et scartstik med 3 runde stik på (et rødt, hvisdt og gult). Scartstikket sætter du ind i dit tv eller video. Kablet sætter du på tv-out på dit grafikkort  og på det gule stik på scartstikket. Så er der forbindelse.
Avatar billede qzar Nybegynder
06. marts 2002 - 17:02 #13
Det er helt iorden ufc...Jeg for heller ikke selv mails :/

Hvor meget er ca. prisen på det du beskriver der?

-Jonas
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2002 - 17:05 #14
Det kommer an på længden af kablet, men det hele kan vel gøres for ca. 200-300 kroner.
Avatar billede qzar Nybegynder
06. marts 2002 - 17:23 #15
Oki det var ikke galt...Vil du lægge hovedet på blokken hvis det ikke virker?
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
07. marts 2002 - 08:21 #16
Jeg vil stadig passe lidt på - så må i sige hvad i vil!!!..

Jeg har en scar indgang i min video...nej jeg kan ikke køre signalet ind gennem videoen, da denne ikke understøtter SWHS - det bliver sort-hvid som der var en anden der også havde oplevet..

Sætter jeg Scarstikket i mit tv i den scarindgang, som ikke understøtter svhs, bliver billedet sort/hvis!!!!

det er KUN hvis jeg sætter scarstikket i den indgang, som understøtter svhs, og samtidig sætter av-kanalen på svhs, at jeg kan se billedet rigtigt...

Det stik der bliver talt om med 3 stik i den ene ende (rød og hvid til lyd og gul til grafik) og scarstik i den anden ende - er det samme stik som det jeg anvender, og det koster ca. 400 for 5 meter (i electronic city - Aalborg)

Hvis man godt kan få det til at virke med et Geforce 2 mx 400 64 MB uden at anvende Svhs, hvordan skal det så gøres - jeg har tidligere spurgt og fået af vide at det IKKE KAN LADE SIG GØRE!!!!(uden svhs)
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
07. marts 2002 - 08:55 #17
UFC - Det er fint at du ikke er enig i de ting jeg skriver  - man kan du så ikke skrive hvad det præcist er du ikke er enig i og hvor det virke uden svhs!! - istedet for bare at skrive at det er forkert det andre skriver, som du tidligere har gjort
Avatar billede qzar Nybegynder
08. marts 2002 - 18:32 #18
Ok jeg har nu fået byttet mit geforce2 32 mb med et geforce2 64mb titanium.....Jeg fik købt en masse stik osv og nu virker det perfekt så jeg kan kun sige til jer alle sammen...UFC har ret...Nu har jeg set det hjemme i stuen :)

-Jonas
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2002 - 20:52 #19
johnschmidt-> beklager svartiden, men har først fået mail på dette svar idag.

Da du skriver, at fjernsynet skal have S-VHS, er jeg helt uenig. Derfor skriver jeg at du ikke har ret. Grunden til at jeg kun skriver, at du ikke har ret er, at mange herinde har det med bare at komme skrive et svar uden at vide, hvad de taler om.

Det stik, jeg taler om, er ikke et kabel med stik i begge ender, men et scartsik hvor da der påmonteret 3 runde stik.

Jeg håber, at dette er forklaring nok. Ellers må du lige skrive igen.