Avatar billede supergris_en Nybegynder
07. marts 2002 - 09:25 Der er 11 kommentarer og
6 løsninger

Hvorfor starter den ikke?????????

Jeg har lige købt et K7T Turbo2 motherboard, og en 1 GHZ Duron processor. Jeg havde selv et ATX kabinet, så jeg fjernede mit gamle motherboard og installerede det nye! Jeg har tilføjet en 40 GB Harddisk, CD-rom og diskettedrev. Hvorfor vil den ikke starte, når jeg sætter strømstikket i? En lav bip-lyd er alt der kommer...

Spørgsmål:

Skulle Power LED, HDD LED, Reset Switch, Power Switch og buzzer have noget at sige?

Power supply stikket er sat i, men hvad med det stik, som sidder lige ved siden af, som skulle give strøm til CPU'en? Giver Motherboardet ikke automatisk strøm til CPU'en? Kunne det være grund til at den ikke starter?

Håber i kan hjælpe...

VH Supergris_en
Avatar billede rajczik Nybegynder
07. marts 2002 - 09:28 #1
Avatar billede teko Nybegynder
07. marts 2002 - 09:29 #2
Bib lyden indikere en fejl bundkort , skærm korrt.... tjæk manuel
Avatar billede juggalo Nybegynder
07. marts 2002 - 09:29 #3
Fat manualen til dit nye motherboard og så gå det igennem slavisk.
Nogle bundkort er også lidt kræsne mht. hvor du sætter din blæsere til - så check din manual.
Avatar billede hub Nybegynder
07. marts 2002 - 09:30 #4
>rajczik, du spammer!
Avatar billede jakeman Nybegynder
07. marts 2002 - 09:31 #5
Gå dine indstikskort igennem og sikre dig at disse alle er sat ordentligt i!
Avatar billede teko Nybegynder
07. marts 2002 - 09:32 #6
Stik ved CPU plejer vist nok at være til køleblæser
Avatar billede supergris_en Nybegynder
07. marts 2002 - 09:35 #7
Undskyld ikke en bip-lyd, men en hyletone, som man skal være meget stille for at høre... Samtlige kort er sat ordentligt i!
Avatar billede teko Nybegynder
07. marts 2002 - 09:38 #8
UUHA. Køre blæseren i strømforsyningen?
Avatar billede goatshrine Nybegynder
07. marts 2002 - 09:39 #9
ta alt ud pånær CPU(plus blæser self :) ), RAM og grafik kort.
så kan du teste det ordentligt.

hvis det stadig ikke virker derefter skal du checke at processor indstillingerne er korrekte, check at rammen kører rigtig hastighed, prøv eventuelt med et andet grafikkort.

hvis det stadig ikke virker er du vist ude og skide ;)
ej, som de andre siger. kig i manualen, der pjeler at stå lidt om de fejlmeddelelser som bundkortet kan gi. i dit tilfælde en lav hyletone.
Avatar billede hub Nybegynder
07. marts 2002 - 09:40 #10
Ehh, du har sat power-switch ledningen fra kabinettet til power-sw på bundkortet ikke??
Avatar billede supergris_en Nybegynder
07. marts 2002 - 09:40 #11
Nej det gør den desværre ikke! Jeg har prøvet at rense den for støv men det har nok ikke virket så?
Avatar billede supergris_en Nybegynder
07. marts 2002 - 09:41 #12
Jo power Switch er sat til!
Avatar billede teko Nybegynder
07. marts 2002 - 09:47 #13
Hvis lyden kommer fra strømforsyningen så prøv at fjerne alle stik fra den hyler den stadig så er den nok stået af.:-( Ikke 230 stik :-)
Avatar billede juggalo Nybegynder
07. marts 2002 - 09:47 #14
hvis strømforsyningen ikke starter korrekt kan det også være noget helt banalt... f.eks. at kontakten i power-knappen er i stykker.

Prøv evt. at bytte om på reset og power knapperne på bundkortet (så du tænder med reset switchen i stedet) - så kan du teste om det er det der er problemet
Avatar billede supergris_en Nybegynder
07. marts 2002 - 10:10 #15
Jeg prøver det lige når jeg kommer hjem... Hvis det virker skal i nok få jeres point, som i nu fortjener det! :-)
Avatar billede supergris_en Nybegynder
07. marts 2002 - 16:33 #16
Det er ikke strømforsyningen som er gået... Jeg har prøvet at sætte en anden strømforsyning i, men den virker stadig ikke!...

Power supply stikket er sat i, men hvad med det stik, som sidder lige ved siden af, som skulle give strøm til CPU'en Det er et firkantet stik med fire huller...men der er ikke noget stik fra strømforsyningen som passer der i...

HJÆÆÆÆLP!!!!
Avatar billede hunhun Nybegynder
07. marts 2002 - 17:02 #17
Har du prøvet med det gamle bundkort - det kan jo være det nye er i stykker!!

Hunhunnen