Avatar billede fætterguf Nybegynder
08. marts 2002 - 22:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Blokerede filer

Jeg har et problem med at modtage filer sendt via Jmail til min computer.

Hvis en mail bliver sendt via et ASP script, og der attaches en fil (både .doc, .zip og alt andet), så kommer filen aldrig frem til min computer. Hvis jeg checker min mail-konto via. web interfacet, kan jeg se, at der er en fil.....den kommer bare ikke med ned på min maskine????? (jeg kan i hvert fald ikke se den)

Min mail-klient er Office XP under WinXP

Hvad går der galt?????
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
08. marts 2002 - 22:21 #1
Hvilken udbyder har du? (E-mail kontoen)
Avatar billede jefa Nybegynder
08. marts 2002 - 22:23 #2
Der er indbygget firewall i XP, det kunne tænkes det er den der blokere.
Avatar billede hojben Novice
08. marts 2002 - 22:25 #3
Eller i Outlook XP.. Den blokerer jo som default for ALT der kan være en trussel ;)
Avatar billede hojben Novice
08. marts 2002 - 22:26 #4
Fætter > Burde du ikke fodre grisene og hønsene ? *LOL*
Avatar billede hojben Novice
08. marts 2002 - 22:27 #5
Og Damn hvor er det snyd...  Nu kan man oprette brugernavne med æøå..
Avatar billede jefa Nybegynder
08. marts 2002 - 22:43 #6
Fra www.svein.dk
Internet Firewall
Microsoft Windows XP har indbygget Internet sikkerhed i form af en firewall (brandmur), kendt som Internet Connection Firewall (ICF). Denne firewall er ment til brug på hjemmenetværk eller til små virksomheder og giver beskyttelse til computere der er knyttet op mod Internet. Firewallen kan bruges til at beskytte et lokalt netværk (LAN) eller en opringt forbindelse. Den forhindrer også scanning af porte og resurser (fil- og printer delinger) udefra. Jeg vil nu vise hvordan du slår til ICF.

Hvordan slå til ICF?

Internet Connection Firewall er nyttig hvis du ønsker at beskytte en opringt forbindelse til en Internet Service Provider (ISP) eller en LAN forbindelse f.eks. en asymmetric digital subscriber linie (ADSL) eller kabel modem. Du kan også slå til ICF på den Internet forbindelse der deles ud af en Internet Connections Sharing (ICS) computer.

For at slå til Internet Connection Firewall gør du følgende:

1. Gå i Start - Indstillinger - Kontrolpanelet og vælg Netværks Forbindels. (Klassisk visning).

2. Højreklik den forbindelse du ønsker at slå til ICF og vælg Egenskaber.

3. På fanebladet Avanceret sætter du hak i "Beskyt min computer........"

4. Hvis du ønsker at slå til nogle applikationer eller serviceprogrammer der skal have lov til at passere firewallen, gør du det gennem at klikke Indstillinger og vælge de programmer, protokoller eller serviceprogrammer du gerne vil konfigurere til at passere firewallen.
Avatar billede fætterguf Nybegynder
08. marts 2002 - 22:54 #7
Udbyderen hedder PHD (samme som mit web-hotel), men jeg tror ikke at porblemet ligger der. jeg kan sagtens se min vedhæftede fil når jeg bruger web interfacet....jeg kan også sagtens downloade den derfra.

Hvis jeg tager den mail, som blev sendt via ASP, og forwarder den fra web interfacet, så kommer filen med???

Jeg har checket Outlooks indstillinger - den blokerer ikke de filer jeg prøver at sende.

jefa >...jeg har ikke slået XPs firewall til.

hojben > dyrene er slagtet - jeg blev sgu' sulten :)
Avatar billede fætterguf Nybegynder
07. juli 2003 - 22:13 #8
ingen svar