Avatar billede lbhansen Nybegynder
08. marts 2002 - 23:17 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

cpu eller mb?

Jeg har lige monteret en 'silent viking' køler på mit system
asus a7v266-e
xp 1700+
256 mb kingston ddr.

Efter monteringen prøver jeg at boote, der kommer intet signal til skærmen, og det eneste der sker er at den bliver ved med at køre cdrom drevet lidt op og ned i hastighed.

Der kommer intet biosbip.
Har prøvet at skifte grafikkort over i en anden port,
flyttet rammen, afmonteret cdrom, hd.

Splittet lortet ad og samlet det igen.

Cpuen får strøm, den blivr ihvertfald varm hvis den står tændt et stykke tid.

nogen ideer?
Avatar billede ncp Nybegynder
08. marts 2002 - 23:19 #1
er det nye ting ?
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2002 - 23:26 #2
Prøv med anden ram.
Der er ret typisk at skærmen ikke tænder, når det er rammen der driller.
Avatar billede lbhansen Nybegynder
08. marts 2002 - 23:29 #3
Det kan godt være at det er rammen den er gal med, når jeg piller den ud så bipper puteren lystigt, men jeg får først mulighed for at teste det på en anden puter på mandag.

Jeg er dog ikke sikker på det er rammen.
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2002 - 23:31 #4
Jeg har haft flere kunder med samme problem og de havde alle ramfejl.
Prøv at flyt din ram i en anden slot.
Avatar billede peet-49 Novice
08. marts 2002 - 23:47 #5
Nogle hølere er så stramme, at montere, at de ødelægger CPU
Avatar billede lbhansen Nybegynder
08. marts 2002 - 23:49 #6
Yep kender godt problemstillingen, mener ellers jeg har været forsigtig med monteringen.

Jeg har prøvet at flytte ramblokken.
Avatar billede neo100 Nybegynder
09. marts 2002 - 03:57 #7
Jeg har også Silent Viking og havde samme problem på et ASUS A7V133 kort. I bios skulle jeg slå funktionerne til check af køler fra, da køleren kører med så lav RPM at bundkortet tror at den er ikke eksisterende.
Avatar billede lbhansen Nybegynder
09. marts 2002 - 09:44 #8
neo100 >> det lyder spændende, men jeg kommer slet ikke til biosen.
Avatar billede peet-49 Novice
09. marts 2002 - 10:41 #9
Vi har en stående på værkstedet med samme problem(samme køler) den har ødelagt CPU.
Avatar billede lbhansen Nybegynder
09. marts 2002 - 10:49 #10
peet49 >> Ok, så har jeg da fået det indsnævret til ram eller cpu, det bliver spændende.(Jeg håber på rammen)
Avatar billede peet-49 Novice
09. marts 2002 - 11:17 #11
JA-det er bestemt billigere.
Avatar billede neo100 Nybegynder
09. marts 2002 - 13:25 #12
Jeg kommer lige i tanke om at for at komme ind i bios blev jeg nødt til at sætte Vikingens strømstik på en anden føler f.eks. Chassisfan. Derefter satte jeg min gamle køler på CPU føleren bare løst (jeg monteret den ikke). Så kunne jeg starte op, da jeg havde snydt MB til at tro køling var OK og kunne så ændre bios. Det kan selvfølgelig godt være at det er RAM eller CPU der er røget, men det er da værd lige at prøve.
Avatar billede neo100 Nybegynder
09. marts 2002 - 13:39 #13
Desuden mener jeg det ville være usandsynligt at det er rammen der er strøget ved at sætte ny køler på. Jeg går ud fra at du havde et køreklart system i forvejen og bare har fået ny køler. Så hvis der er noget der er stået af er det nok desvære CPU´en.
Bortset fra det, er det en genial køler, den siger nærmest intet og køler tilmed.
Avatar billede lbhansen Nybegynder
09. marts 2002 - 13:43 #14
neo100 >> tak for inspirationen, jeg prøvede det lige, men det virkede desværre heller ikke.

Nu går jagten på at finde en maskine jeg kan knalde ddr ram i:)
Avatar billede neo100 Nybegynder
09. marts 2002 - 13:44 #15
Det er jeg ked at høre, men held og lykke da.
Avatar billede lbhansen Nybegynder
21. marts 2002 - 18:29 #16
hmm. Så fortsætter vi.

Jeg havde bestilt en ny cpu og monterede den MEGET stille, samme
problem, så har jeg prøvet at pille alt ud af puteren og monteret ram, cpu, køler og grafikkort på bundkortet uden for kabinettet. Samme problem.

Rammen er blevet testet, så det var ikke den der var problemet.
Når jeg piller rammen ud får jeg en rigtig beepcode fra bundkortet, men hvis jeg piller grafikkortet ud får jeg ikke de forventede beepcodes, så da kan da vel godt ske at det er selve 'rammen' man monterer rammen i der er i stykker eller hvad?

PS, er der nogen der vil købe en amd 1700+ :)
Avatar billede lbhansen Nybegynder
05. juli 2002 - 14:25 #17
jeg havde helt glemt jeg havde dette spg. kørende, men her var svaret. Det var et brændt MB, som jeg dog fik dækket på garantien.

PS. Jeg fik afsat min overskydende amd processor:)