Avatar billede profy Nybegynder
11. marts 2002 - 14:28 Der er 13 kommentarer

Vejledene priser?

Hej jeg skal bruge nogle vejledene priser til mit site http://www.simplesolutions.loopback.dk hvad vil i syntes ville være rimeligt?
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
11. marts 2002 - 14:34 #1
Enten tag en fast timeløn ellers skriv at prisen bliver sammensat sammen med kunden da den gerne skulle kunne variere MEGET afhængigt af hvor stor en side kunden skal have.
Avatar billede keysersoze Guru
11. marts 2002 - 14:35 #2
priser afhænger jo først og fremmest af hvad man kan - og det jeg ser ud fra siden overbeviser mig på ingen måde; der ingenting jeg vil kalde design og jeg kan ikke se om du kan finde ud af at programmere noget

derfor vil prisen ikke ligge særlig højt!

du har heller ikke rigtig noget at sætte pris på - og sådan som du fremstiller siden tvivler jeg på at du kan sætte en timepris - men derimod en individuel projektpris som aftales fra gang til gang

derfor er det ikke muligt at finde en "vejledende pris"...
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
11. marts 2002 - 14:36 #3
Men (ikke for at være negativ eller noget) prisen skal nok ikke være for stor når du ikke engang har dit eget domæne.
Det for ens side til lige pludselig at virke MEGET mere professionel.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
11. marts 2002 - 14:36 #4
Det er yderst svært med vejledende priser - jeg plejer som regel at give en fast pris på et projekt, hvor jeg er sikker på hvilke dele der skal være på hjemmesiden.

Men lav et par fiktive referencer - og skriv hvor meget det så'n ca. vil koste. Beregn hvor mange timer du skal bruge på en hjemmeside á fx. 600 kr. pr time + moms.

mvh fastwrite
Avatar billede cpufan Juniormester
11. marts 2002 - 14:37 #5
tjaaa jeg syntes måske i første omgang, du skal frigøre dig fra "loopback.dk" . Et subdomæne udstråler ikke den største Business.

Men lav en beregning ud fra timebetaling + kreativitet.
Timelønnen er afhængig af dine referencer, så start forholdsvis lavt.
Avatar billede profy Nybegynder
11. marts 2002 - 14:53 #6
Hvad er en lav time løn?
Avatar billede kbonline Nybegynder
11. marts 2002 - 15:57 #7
jeg hopper også lige ind.

først vil jeg også sige du skal se at få dit eget hotel, det koster næsten ingenting, men det får dit firma til at se meget mere proff. ud.

Dernæst : ingen reff.  øv det skal der altså være, hvis du skal vise hvad du kan.
hvis du ikke selv finder på nogle projekter, må du ud og spørge om du ikke må lave en hjemmeside for nogen foreninger, forretninger eller for nogle firmaer.

De første bliver du nok nød til at lave gratis, eller MEGET billigt, men som det ser ud nu hvor du ingen reff. har, tror jeg du får meget svært ved at kapre kunder, ihvertilfald får du ingen ved hjælp af din hjemmeside.

Timesatsen ligger meget forskellige fra firma til firma, men der er også stor forskel på hvor meget 2 programører kan nå på en time.

Nogle starter fra kr. 300 + moms, andre tager op til 3000 kr. pr. time. det afhænger også meget af arbejdets type.

KBonline
Avatar billede oersted Novice
11. marts 2002 - 23:49 #8
jeg ta´r 250,- pr. time

.. go ahead, og held og lykke med det

/jspr
Avatar billede janny Nybegynder
13. marts 2002 - 15:52 #9
Er du momsregistreret? - så skal din timepris ligge omkring 350-400 kr. Hvis ikke så bør du ikke gå over 200 pt time.

Jan
Avatar billede olebole Juniormester
14. marts 2002 - 01:46 #10
<ole>
Den, der kapper toppen af sine bogstaver, må nok også kappe toppen af sine priser  ;o)
/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
14. marts 2002 - 01:53 #11
I øvrigt er ingen af de sprog, du nævner, programmerings sprog.
/mvh
Avatar billede qwerty Nybegynder
21. marts 2002 - 22:06 #12
Ole, lad nu manden, der er squ da ingen kunder der kender forskel på scripting og programmering -> det er budskabet der skal ud!
Avatar billede olebole Juniormester
21. marts 2002 - 23:56 #13
Ja, netop. 'Teknologier, jeg arbejder med ......' ville derfor være langt bedre  :)
/mvh