Avatar billede konex Nybegynder
14. marts 2002 - 13:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bootdiske til USB CD-rom

Jeg har et USB cd-rom drev, kan man få en bootdisk så det er muligt at se det i DOS?

Jeg vil bruge det til at installer OS software på en computer.
Avatar billede sthen Nybegynder
14. marts 2002 - 13:39 #1
Det må være et spørgsmål om at sætte det korrekt op i BIOS, så du kan boote på drevet, men jeg har godt nok aldrig prøvet det selv
Avatar billede mcfrede Nybegynder
14. marts 2002 - 13:43 #2
Jeg har selv en USB-brænder, men jeg tror ikke du skal gøre dig nogen forhåbninger om at kunne se det fra DOS.
Split hellere dit drev ad og se om ikke der er et almindeligt cd-rom-drev indeni (det er der normalt (i hvert fald på min Philips USB-brænder)).
Avatar billede klatten Nybegynder
14. marts 2002 - 13:56 #3
Ja, man kan vel i BIOS ændre boot-rækkefølgen (afhængig af bios), men som mcfrede skriver, så dur det ikke rigtig i DOS. Ville dog ikke så drastisk til værks og ligefrem splitte det af.
Mit bedste bud pt, er at købe et IDE-CD-rom drev. Kan jo findes til under 400kr.

nå, søgte lige lidt i Google: http://www.catc.com/products/usb4dos.html kunne være løsningen
Avatar billede mcfrede Nybegynder
14. marts 2002 - 14:09 #4
LOL, led lidt på siden og find dette:
http://www.catc.com/products/p_usb4dos.html
Programmet koster MINIMUM 1000$!!!
Når KONEX nu alligevel har drevet skal han jo ikke betale ekstra for at splitte det ad, desuden bør det kunne samles igen, det kan mit da!
Avatar billede klatten Nybegynder
14. marts 2002 - 14:13 #5
ok, kiggede ikke lige efter pris :)
Avatar billede klatten Nybegynder
18. marts 2002 - 10:54 #6
Jeg takker for point, men hvorfor accepterer du mit svar?

Du vil vel ikke bruge 1000$ :)
Avatar billede konex Nybegynder
18. marts 2002 - 11:19 #7
Du kom med det bedste bud på mit spørgsmål, jeg eftersøgte et stk software som kunne se usb fra dos, ikke alt muligt andet.