Avatar billede dribble Nybegynder
19. marts 2002 - 12:08 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Drømme PC´en

Hej

er igang med at lave en afhandling omkring PC kulturen, så derfor vil jeg e´gerne have jeres input til hvordan jeres Drømme PC er udstyret.

og lad nu vær med at tage det dyrest, uden i ved hvad fanden det er for noget hardware.

men i må altså meget gerne beskrive det....og vigtigst af alt....hvad jeres behov egentligt er.

min maskine matcher f.eks ikke helt mit behov, men har det bare lidt som en hobby, at lave en bedr og bedrer maskine :O)

håber i tager det seriøst. (derfor de mange point)

Dribble
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 12:10 #1
hmm..

mener du at vi skal samle en pc til vores behov? eller bare samle den ultimative pc?

eller samle den pc vi selv ville købe hvis vi havde pengene?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
19. marts 2002 - 12:12 #2
hmm, det er meget svært at sætte en "standard" drømme PC, for skal man udelukkende bruge den til tekstbehandling, er det jo nok med den slags programmer på den, men skal man derimod anvende den til store grafiske værker o.lig. kan man jo ikke få "muskler" nok, eller for den sags skyld godt software til at udføre arbejdet med, og hvad der ellers hører til, så alt i alt, skal det nok deles til at dække de forskellige typer brugere der er til PC´er
Avatar billede dribble Nybegynder
19. marts 2002 - 12:13 #3
jeg vil gerne have i skriver jeres drømme PC, og derefter skriver hvad jeres behov egentligt er.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 12:18 #4
AMD XP 2100+
Soyo DRAGON 7+ (tror jeg det hedder, gider ikke tjekke ;)
GF4 Ti4600
512 DDRRam
120 GB HD
Soundblaster Audigy
Prof. Surround sæt
Logitech Dual Optical mus
Logitech keyboard
21" skærm (Sony?)
Chiefttech kabinet (det blå der :)~~)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 12:19 #5
hmm..men mine behov;

de kan sagtens klares af en 500 mhz med 256 mb ram..og 40 gb harddisk..

jeg spiller ikke ret meget, højst lidt CS indimellem..

men basalt set, tror jeg det er lidt det samme som med biler, man køber ofte noget man ikke har behov for..bare for at imponere vennernem osv..
Avatar billede delwin Nybegynder
19. marts 2002 - 12:19 #6
min drømmemaskine er ikke nødvendigvis den hurtigeste.. men det mest lydsvage.. jeg er simpelthen ved at gå amok når en eller anden blæser lyder som en orkan..

Så jeg vil gerne have en maskine der ikke kan høres..
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 12:20 #7
hmm enig med delwin..

oO(Silent VIking ;)
Avatar billede dribble Nybegynder
19. marts 2002 - 12:24 #8
kan lige sige...at jeg selv har lige fået min PC ned på under 21 db :O) og det er vildt dejligt
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 12:25 #9
ah..nice da!

tror min kører omkring 30..

dribble > tilfreds med mit svar eller skal jeg hælde mere på?
Avatar billede and.vang Nybegynder
19. marts 2002 - 12:25 #10
Masser af ram! Vil gerne kunne køre mange tunge grafik m.m. programmer samtidig, så 1GB rambus ville ikke være af vejen!!

/Anders
Avatar billede and.vang Nybegynder
19. marts 2002 - 12:27 #11
...og en uudtømmelig og støjsvag harddisk.
Avatar billede dribble Nybegynder
19. marts 2002 - 12:29 #12
jeg er tilfreds.....men jeg skulle gerne have en masse svar, og du er på point listen ;) så indtil videre har du 99 point og 1 point til Delwin for et kort men ærligt svar :)

---> bundgaard....jeg dog oxo invisteret i cirka 3500,- kr støj-dæmpende materialer af div. art
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 12:31 #13
dribble

hmm ja..

nu har jeg overvejet at male mit kabinet og smide et vindue i..så går det jo ikke der sidder noget støjdæmpningsnoget i vejen for vinduet :/

mine forældre har det i deres..den er nice at arbejde ved =)
Avatar billede hemning Nybegynder
19. marts 2002 - 12:38 #14
Her er min nuværende "Drømme PC":
http://www.eyetech.co.uk/amigaone/150302update.php
Så er det bare lige med at vente på at AmigaOS 4.0 udkommer :o)
Avatar billede delwin Nybegynder
19. marts 2002 - 13:25 #15
Jeg tror faktisk at min drømmemaskine ud over at være støjsvag også skulle være integreret ind i de ting jeg bruger i min dagligdag..

F.eks. kunne jeg godt tænke mig en maskine der var så lille at den ikke kunne ses, eller var bygget ind i måske mit skrivebord..
Og en skærm med et design, så den ikke ligner noget fra 1940.. noget fladsskærms værk i stil med det fra eyegonomic.. måske http://www.eyegonomic.dk/d-pro-22.html

Derudover kunne jeg godt tænke mig en anderledes kontaktflade, noget hvor mus og tastatur er erstattet med noget mere ergonomisk, der
samtidig er hurtigere at arbejde med.. En form for blanding af touchscreen og noget andet ville være rart..

Men men men..

Som det er nu..

En Athlon XP2100+
3 Gig DDR ram
Et Soltek SL-75DRV5
og et par terrabyte HD

ville da heller ikke være af vejen.. :-)
Avatar billede kapla Nybegynder
19. marts 2002 - 17:52 #16
Avatar billede hemning Nybegynder
09. april 2002 - 16:47 #17
tak for points :o)