Avatar billede tax Nybegynder
19. marts 2002 - 17:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opensource database

Jeg står i en situation, hvor jeg skal udvikle en kommerciel hjemmeside, hvor der skal håndteres op imod 30000 records. Et lille bitmap og diverse tekstfelter.

Jeg har besluttet at jeg vil anvende linux som serverplatform og udvikle i php, men jeg har ej valgt database endnu.

Jeg har forestillet mig at anvende PostgreSQL, men kan ikke helt hitte ud af om den er overkill eller hvad?

Hvordan ligger det egentligt mht opensource anvendelse af den kommercielt?

Hvad koster det?
Avatar billede tax Nybegynder
19. marts 2002 - 17:35 #1
Nu vi er igang er der nogen der har gode erfaringer med PostgreSQL og som kender en god intro tutorial?
Avatar billede caveman99 Nybegynder
21. marts 2002 - 22:21 #2
overkill ved jeg nu ikke om det er, men 30000 poster er ikke mange for enhver sql database.

men du kan dog have glæde af den bredde understøttelse af ACI SQL, såsom sub selects og transactions..

MySQL som et alternativ er måske noget hurtigere, men har ikke sub selects
Avatar billede tax Nybegynder
21. marts 2002 - 22:50 #3
Hvad er sub selects præcist?
Avatar billede jd Nybegynder
22. marts 2002 - 16:34 #4
Navnet siger det meste. Et eksempel kunne være:

SELECT flaf FROM foo WHERE bar in (SELECT fløf FROM host)
(meget længe siden jeg sidst rodede med det, så der er sikkert fejl, men du kan nok se meningen. :) Desuden varierer syntaxen lidt fra RDBMS til RDBMS)
Du skal nok også vide at sub-select er lidt halv-dyre når det kommer til performance.

- Jonas
Avatar billede skwat Praktikant
25. april 2002 - 00:09 #5
efter min bedste overbevisning kan du ikke lave overkill så længe produkterne er gratise, men PostgreSQL har en del fordelle som MySQL mangler. Nævner i flæng
Stored proceders
Triggers
Views
Avatar billede tax Nybegynder
03. maj 2002 - 11:18 #6
no ans