Avatar billede theartist Nybegynder
24. marts 2002 - 13:19 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

2 hanstik? kan det passe?

Hey

Har indkøbt et antennekabel til et fjernsyn, men stiket i væggen siger jeg stikker det ind i radio-stikket. Det giver bare ikke nogen mening da det i væggen under radio, er det man normalt bruger til TV (altså et hanstik). Det stik der skal i fjernsynet, er der jo ikke den store tvivl om, men da vi søgte efter kanalerne fandt den ingenting.

Nu er der så to muligheder som jeg ser det, hvis vi antager at det fjernsyn vi har købt ikke er fucked:

1) Vi køber et kabel og sætter 2 han-stik på og sætter det ind i der hvor der står TV (men som vi tror er radio). Er der nogen der nogensinde har hørt om et kabel hvor der skal hanstik i begge ender??

2) Der er ikke kabeltv i ejendommen (for det ved vi faktisk ikke) og stikkene er derfor sat ude af drift.

Men spørgsmålet er altså om nogen ved at det med 2 han-stik måske virker (vi gider selvfølgelig ikke rode med skidtet hvis det kan udelukkes på forhånd).
Avatar billede madskp Nybegynder
24. marts 2002 - 14:00 #1
Normalt er der et han stik i den ene ende og et hun sitk i dan anden ende af et antennekabel. Hvis du har det til at passe i Tvet er der den mulihed at dækslet på vægstikket måske er vendt forkert så symbolerne vises omvendt. Det kan godt lade sig gøre i nogen tilfælde.
Avatar billede Peter Praktikant
24. marts 2002 - 14:01 #2
kan i ikke bare prøve at holde stikket på stikket der står tv på og se om i kan finde nogle kanaler og derved undersøge om det vil hjælpe at købe et hanstik.
Avatar billede theartist Nybegynder
24. marts 2002 - 15:24 #3
Hej begge

Vi regner da også med at dækslet er vendt forkert, men det vi vil høre om, er om der er en mulighed for at det virkelig skal være en hanstik i begge ender!

Mht. at holde stikket på stikket med TV, så ville vi ikke kunne sætte det i fjernsynet i den anden ende, da det vil være 2 hunstik mod hinanden, og vi skal jo have sat det til et eller andet for at se.

Men spørgsmålet er stadig åbent, er der nogen derude der derhjemme bruger hanstik, som både går i TV'et og i boksen i væggen.
Avatar billede Peter Praktikant
24. marts 2002 - 15:28 #4
i kan vel godt sætte stikket i fjernsynet? Jeg mener, når så stikket sidder i fjernsynet kan i jo prøve at holde stikkene op mod hinanden (stikket på ledningen og stikket på væggen) så de får forbindelse. Hvis i så kan finde kanaler er løsningen vel bare at købe et kabel med 2 hanstik og ikke tænke mere over det.
En anden mulighed er at skrue stikdåsen ned fra væggen og bytte om på ledningerne og prøve at sætte stikket i radiostikket igen. Men det kræver selvfølgelig lidt mere.
Avatar billede theartist Nybegynder
24. marts 2002 - 15:45 #5
Hej "Petter78"

Jeg tvivler lidt på at de to mod hinanden så får forbindelse når de ikke "connecter" korrekt, men den med at skrue lidt på boksen kan vi jo lige kigge på!
Avatar billede grinderslev Praktikant
25. marts 2002 - 08:07 #6
Normalt er der et han og et hun stik på kablet.

Vægstik:
      Radio    hunstik
      TV      hanstik

Det er muligt at du kan få det til at virke, selvom du slutter det omvendt til, men dette kan ikke anbefales, da der sidder et lille filter bag på vægdåsen.
Avatar billede theartist Nybegynder
26. marts 2002 - 00:02 #7
Hello

Vi kom frem til at der endnu ikke var tv indlagt i ejendopmmen, men det var der netop ved at blivee installeret, så på trods af at vi havde skilt både det ene og det andet fra hinanden, så blev det en stueantenne der sejrede... so far!

Tak for hjælpen i deler i porten!
Avatar billede Peter Praktikant
26. marts 2002 - 09:50 #8
tak for point.