Avatar billede sup3rior Nybegynder
24. marts 2002 - 23:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lilo Boot Manager

Jeg har en HD som der tidligere har ligget Linux på (derfor osse LILO)! Nu skal den bruges til noget andet, og jeg har derfor formateret den, men kan ikke slippe af med LILO. Har forsøgt at slette partitionerne med Partition Magic, eftersom F-disk ikke var i stand til det men når disse bliver gendannet er den stadig tilstede!
Hvad gør jeg?
Avatar billede langbein Nybegynder
24. marts 2002 - 23:11 #1
sett inn en Win 98/Millenium start floppy. Kjør "fdisk /mbr" Gir ny main boot record.
Avatar billede bent-chr Nybegynder
24. marts 2002 - 23:16 #2
Hvis du stadig har install cd-rom/diske til Linux.Kan du foretage "installation ,når linux spørger til hvordan du vil foretage diskopdeling ,vælger du `manuel med fdisk(linux`s version )Den er lidt trixet.prøv at starte med at læse Hjælp ,ellers er det at slette alle partioner (mener det er d = for delete )Og afslut med w = write

Bent
Avatar billede sup3rior Nybegynder
24. marts 2002 - 23:23 #3
Bent-chr <----- Har ikke linux cd'en lige for øjeblikket. Men det er da præcis det samme man gør i Partition Magic....den er for den sags skyld godt i stand til at håndtere Linux partitioner, endsige slette dem!

Langbein <---- dit forslag bliver afprøvet en af de nærmeste dage!
Avatar billede bent-chr Nybegynder
24. marts 2002 - 23:32 #4
Der findes også Boot-disk for linux,eller mini linux der kan være på én diskette prøv f.eks med " hall 91 "eller :  tomsrtbt-1_7_361_dos.zip.Jeg ved ikke nøjagtigt hvor den er ,jeg fandt min på en forside-cd.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
24. marts 2002 - 23:33 #5
langbeins svar gør tricket...
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2002 - 08:06 #6
fdisk/mbr
Avatar billede sup3rior Nybegynder
29. marts 2002 - 13:03 #7
Bent-chr <---- Jeg må lige gentage mig selv....jeg har ikke en linux cd, ergo kan jeg heller ikke lave en boot-disk?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
29. marts 2002 - 14:08 #8
Tak for hjælpen alle sammen...