Avatar billede danscape Nybegynder
30. marts 2002 - 20:57 Der er 11 kommentarer

Batteri i fryseren

Jeg har hørt at hvis man har et metal batteri fra fx en bærbar computer eller en mobiltelefon og det er lidt "slidt", fordi at det er blevet opladet for mange gange, kan man pakke det ind i madfilm og ligge det ned i fryseren i 24 - 48 timer, og så skulle det være som nyt igen.....!

Jeg havde tænkt mig at gøre det med et batteri til en Nokia 3310, men inden da ville jeg lige hører om der er nogle af jer, der har erfaringer med at genopfriske metal batterier i fryseren?!? ;o)
Avatar billede pft Nybegynder
30. marts 2002 - 21:05 #1
Ikke brugte, men jeg har med nye, dem ligger jeg altid i køleskabet så aflade de ikke.
Avatar billede slyhn Nybegynder
30. marts 2002 - 21:06 #2
Kender kun den med at indlevere batteriet til genbrugsstationens batterispand. Og så ned i forretningen for at købe en ny.
Lytter lige med, min egen er også ved at blive flad.
Avatar billede danscape Nybegynder
30. marts 2002 - 21:08 #3
Okay... men lyder det sansynligt at man kan "fryse" metal batterier ned og så bliver cellerne friske?!

Jeg ved ikke helt hvorfor det hedder "metal" batterier, men jeg ved at man bruger dem til bærbare computere og telefoner, fordi at de kan forsyne med strøm i lang tid.... =)
Avatar billede virvelvar Nybegynder
30. marts 2002 - 21:14 #4
Avatar billede danscape Nybegynder
30. marts 2002 - 21:45 #5
Okay.. nogle ander der har erfaringer med det??
Avatar billede iq-n Nybegynder
31. marts 2002 - 18:29 #6
Man køler kun baterier ned før at de aflader langsomere, ikke for at friske dem op.

For at få sine batterier til at holde længere skal man aflade dem helt (vente til comp'en løber tør for strøm) inden man oplader dem igen. Medmindre det er et Li-Ion batteri som ikke behøver at blive afladt.

Du bliver nok nød til at købe et nyt batteri.
Avatar billede iq-n Nybegynder
17. april 2002 - 20:53 #7
Luk???
Avatar billede iq-n Nybegynder
29. april 2002 - 23:34 #8
Har du svar nok?
Avatar billede steen_hansen Forsker
12. maj 2002 - 19:53 #9
Jeg kender ikke så meget til det, og tror at der findes mange skrøner vedr. batterier. Da jeg købte min Nokia 9210, fik jeg at vide, at man skulle bruge batteriet fuldt ud, inden man begynder at lade dem op igen. Ellers kører man cellerne i batteriet flade. Og det burde man gøre mindst en gang om måneden, så man ikke står med et batteri, der ikke har været ladet op i månedsvis. Men forhør dig hos din forhandler.
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. maj 2002 - 00:46 #10
Fik du svar på dit spørgsmål?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
24. maj 2002 - 00:49 #11
danscape er deaktiveret for et godt stykke tid siden