Avatar billede simonia Nybegynder
01. april 2002 - 22:41 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

5 døgns prognose

Søger et lille link, jeg kan sætte ind på min side.
Skal være en 5 døgnsprognose,  hvis muligt uden for mange reklamer, og naturligvis skal den ikke være ombefattet af en copyright, der gør den ulovlig at bruge:)

Simonia
Avatar billede spyro.dk Nybegynder
01. april 2002 - 22:44 #1
du kan vel linke til tv2 veret og sætte target til _self
Avatar billede spyro.dk Nybegynder
01. april 2002 - 22:44 #2
ups vejert
Avatar billede iq-n Nybegynder
01. april 2002 - 22:45 #3
Avatar billede simonia Nybegynder
01. april 2002 - 22:51 #4
ombefattet af copyright, koster knaster:)
Plus det skal være i mit design, som på den side, du lige har set;)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. april 2002 - 23:01 #5
Har du tænkt dig at lave din egne vejr forudsigelser, for der er nemlig
copyright på dmi's forudsigelser.

/per
Avatar billede simonia Nybegynder
01. april 2002 - 23:03 #6
hoejrup, det har jeg lige skrevet!
Nej, jeg har tænkt mig at sætte en slags "streaming-kode" ind fra et websted, der tilbyder dette til webmastere.
Avatar billede iq-n Nybegynder
01. april 2002 - 23:04 #7
det er DMI der giver vejrudsigt til resten af landet, så hvordan tror du at du kan skaffe det gratis.

Mit råd er at du laver en link til deres side.
Avatar billede simonia Nybegynder
01. april 2002 - 23:06 #8
Ig-n der findes masser af den slags, og jeg kan høre du ikke rigtigt er inde i det;)
Avatar billede simonia Nybegynder
01. april 2002 - 23:07 #9
se foreksempel: www.1-klik.dk
De har bare ikke en 5-døgns som jeg vil have.
Avatar billede backside Nybegynder
01. april 2002 - 23:16 #10
simonia>> De hænger nu ikke lige på træerne.
Jeg har søgt siden vi talte sammen over mailen, har ikke fundet noget endnu.
Det nærmeste jeg er kommet er en 14 dages prøvetid på en vejrudsigt.
Avatar billede iq-n Nybegynder
01. april 2002 - 23:18 #11
de har også copyright (se nederst), og de får nok oplysningerne fra dmi, ligesom aviserne gør.
Avatar billede simonia Nybegynder
01. april 2002 - 23:19 #12
Hmmm oki.
Jeg har bare set mange forskellige rundt omkring, men på daværende tidspunkt ikke lige bidt mærke i, hvor de kom fra.
Avatar billede simonia Nybegynder
01. april 2002 - 23:20 #13
Hvorfor så spilde min tid Iq-n?
Jeg skriver ydtrykkeligt, jeg skal have noget, der er lovligt at lægge ud, uden man bryder en copyright!
Avatar billede ducks Nybegynder
01. april 2002 - 23:22 #14
prøv www.gratis-ting.dk
eller send en mail til dmi
Avatar billede simonia Nybegynder
01. april 2002 - 23:24 #15
Lad mig lige sige det EN gang til:
DMI har copyright på, og med mindre, du er Tvstationsejer eller halvmillionær, har du ikke råd til deres service!!!

Gratis ting?
Jamen så kom med et link, hvis de har en.
Avatar billede ducks Nybegynder
01. april 2002 - 23:37 #16
ok
Avatar billede ducks Nybegynder
01. april 2002 - 23:41 #17
hvis de bruger det samme billede hver dag, dvs. den samme sti.

er det så ikke lovligt at lægge følgene kode ind på sin hjemmeside?

http://www.dmi.dk/vejr/femdgn/01210242femdgn.gif
Avatar billede ducks Nybegynder
01. april 2002 - 23:43 #18
fandt ikke nogen, men prøv at skrive til gratis-ting og spørg om de ikke vil finde en:
http://www.gratis-ting.dk/features/kontakt.php?vis=kontakt
Avatar billede simonia Nybegynder
01. april 2002 - 23:44 #19
Nej;)
Og jeg har ikke lige flere tusinde til en erstatningssag;)
Avatar billede simonia Nybegynder
01. april 2002 - 23:45 #20
Ducks: dette er ikke noget, jeg har en evighed til, hvorfor jeg poster mit spm. her.
Avatar billede simonia Nybegynder
01. april 2002 - 23:50 #21
http://www.1-klik.dk/ADDURL/in-a-box/lavvejrkort.asp

Her kan du se, hvad jeg hentyder til, skal bare have 5 dage frem...
Avatar billede cool-wil Nybegynder
02. april 2002 - 11:16 #22
jeg har fundet en løsning...
taget direkte fra vejr2.dk:
Hvis du har et web site med færre end 2.000 besøgende om ugen, er du velkommen til at hente vores 5-døgnsprognose og importere den på dit site. Det er gratis under forudsætning af, at du bruger vores logo og linker til www.vejr2.dk - samt at du meddeler os din web-adresse.

kan du evt. bruge den?
Avatar billede simonia Nybegynder
02. april 2002 - 12:34 #23
coolwill, den vil jeg godt have linket til.
Det er nemligt den, jeg bruger nu, men jeg fik at vide i går, den var ulovlig, hvorfor jeg søgte et alternativ og har ikke selv kunnet finde detdu skriver på deres side.
Avatar billede simonia Nybegynder
02. april 2002 - 12:45 #24
Har nu kontaktet dem pr. telefon.
Men dit svar fik da klargjort, denne var lovlig, så du får pointsene.
Avatar billede cool-wil Nybegynder
02. april 2002 - 13:23 #25
direkte link:
http://vejr2.dk/regionalvejr/main.html

under gratis vejr..

tak for points-)
Avatar billede simonia Nybegynder
02. april 2002 - 20:06 #26
Nice:) tak skal du have:)