Avatar billede sabmobil Nybegynder
07. april 2002 - 11:14 Der er 23 kommentarer

mdb filer

Hvad skal jeg bruge til at åbne mdb filer. og hvor kan jeg downloade programmet
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2002 - 11:15 #1
Du skal Microsoft Access og kan ikke downloade det, men købe det :o)
Avatar billede elkrog Nybegynder
07. april 2002 - 11:15 #2
Microsoft Access
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2002 - 11:15 #3
bruge...
Avatar billede sabmobil Nybegynder
07. april 2002 - 11:23 #4
Men hvad skal jeg bruge for at installer access
Avatar billede elkrog Nybegynder
07. april 2002 - 11:23 #5
Microsoft Office Pro
Avatar billede sabmobil Nybegynder
07. april 2002 - 11:23 #6
jeg har installeret offic. men kan ikke finde access
Avatar billede lhdesign Nybegynder
07. april 2002 - 11:23 #7
Du skal bruge Access programet som kan købes selvstendig eller i en af de mange office parkér. Du kan også få fat i programmet runtime fra microsoft.
Runtime er et program der gør at de databser du instalere på din venners/kunders maskiner ikke behøver at have instalere Access.

Med venlig hilsen
Lars H Nielsen
Avatar billede lhdesign Nybegynder
07. april 2002 - 11:26 #8
Office er ikke nok, det skal være office pro. Alm office indeholder ikke Access
Avatar billede soreno Praktikant
07. april 2002 - 11:33 #9
hvis du vil se hvad databasen indeholder (altså tabellerne) kan du lave en odbc forbindelse til databasen, og så bruge sql sætninger til at undersøge den.
Avatar billede lhdesign Nybegynder
07. april 2002 - 11:35 #10
Det lyder som om spørgeren kan lave en odbc til en access database, når brugeren ikke ved hvilket program der åbner en mdb.
Så svaret kan nok ikke bruges til meget
Avatar billede soreno Praktikant
07. april 2002 - 11:37 #11
det var en alternativ løsning, det er jo ikke alle der har råd til at købe en officepakke for at undersøge hvad en mdbfil inderholder ;)
Avatar billede soreno Praktikant
07. april 2002 - 11:41 #12
forresten havde spørgsmålet stået i baggrunde, og jeg glemte at opdatere inden jeg skrev, så jeg havde ikke set dit svar "07/04-2002 11:23:56" som nok giver en lidt nemmere løsning..
Avatar billede terry Ekspert
07. april 2002 - 13:02 #13
You can use almost any program as long a sit supports ADO (included in MDAC) for example Visual Basic and Visual C++. Also other Office applications can open an MDB file too. But IF you want to design forms in th eMDB file then Access is needed.

So, it all depends what it is you want to do!
Avatar billede Jens Jakob Teislev Nybegynder
07. april 2002 - 13:37 #14
Hej Lars H.
Hvad er Microsoft Runtime - kan ikke umiddelbart finde dte på microsoft.com. Hvor downloader man det henne?
Avatar billede terry Ekspert
07. april 2002 - 13:45 #15
microsoft runtime DOES NOT allow you to modify an MDB file!

Microsoft runtime is included with Office Developer edition (which cost about kr.9000) and it allows you to distribute your Access applications WITHOUT having to include Access. But as I said IT DOES NOT allow you to modify your MDB file.
Avatar billede lhdesign Nybegynder
07. april 2002 - 13:57 #16
terry har vist svaret på dit spørgsmål
Avatar billede terry Ekspert
07. april 2002 - 14:06 #17
Hi lhdesign>Sorry for taking over, just thought that it is important to mention that the runtime IS NOT free and is ONLY available IF you have an Office Developer Edition license :o) (as far as I know)
Avatar billede lhdesign Nybegynder
07. april 2002 - 14:19 #18
It´s ok terry you are reight, the program is not free and can as you say
only if you have an Office Developer Edition license
Avatar billede Jens Jakob Teislev Nybegynder
07. april 2002 - 18:17 #19
Thank you for your help Lars and Terry - I almost thought I could save the license for Access in our remote offices: but MS-Runtime is no good to us if you can't modify the actual data in the database e.g. add customers and stuff. It did sound too good to be true :-)

Jens Teislev
Avatar billede terry Ekspert
07. april 2002 - 19:33 #20
jakslev (sabmobil?) you CAN modify the data in your database. You CAN NOT modify forms code etc.
So it is PERFECT for distributing Access applications to remote offices, I use it myself.
Avatar billede terry Ekspert
07. april 2002 - 19:39 #21
http://www.microsoft.com/office/developer/suite/fastfacts.asp

This is taken form there:
Royalty-Free Access Run-Time. This Office XP Developer licensing agreement—including royalty-free distribution of Access version 2002 applications and Access Data Projects—makes it simple and extremely cost-effective to deploy business applications.

You can obtain a trial (30 day) here
http://www.microsoft.com/office/developer/suite/trialFAQ.asp
Avatar billede fynbohans Nybegynder
08. april 2002 - 02:32 #22
På Internettet kan du finde et lille Shareware-program, som hedder DBgate.
Ved hjælp af det kan du flytte tabellerne(data) over i Excel.
Programmet kan kun bruges 5 minutter ad gangen uden licens.
Avatar billede terry Ekspert
17. april 2002 - 18:48 #23
sabmobil>CAN YOU RESPOND TO THIS QUESTION PLEASE?